Klipp,muggar,choklad o örk

Min hund är lite udda. Han ska alltid ha en baktass på dig när han sover o helst huvudet under en kudde eller täcke. Går inte det så ska han ligga längs med din rygg eller i dina knäveck om du ligger på sidan. 
 
Klippe ju hans huvud för någon dag sedan o så fick jag då ge mig på kroppen..
 
Vi pallade framben o kropp men bakbenen får vi ta i morgon, samt bad, fön o putsning. Hittills har jag fått i hop en halv icaplastpåse med päls.
 
Finns ett ställe som gör custom muggar med både djur o människor. Det som var så bra med denna sajten var att man kunde sätta änglavingar på de människor/djur som inte längre finns med oss. www.gossby.com heter sidan. Bra priser men lite längre lev tid då det inte är i Sverige. Någon skrev till mig o sa att det även fanns änglavingar för personer oxå. Så här kommer min mugg att se ut på ena sidan när jag så småningom beställer. Jag o Jönsson på hösten i sällskap med änglahundarna Hippe o Tusse. 
 
Nu har det varit två kvällar där tempen gått ner under nollan o det är en ypperlig anledning för varm choklad med vispgrädde. Muggen är en julklapp jag fick för några år sedan av W ❤ Skriver inte så mycket om honom men jag tänker ofta på honom o hur han har det nu i coronatider. Jag hoppas han är okay.
 
Ser ut som värsta ut på tur förberedelserna men det är en samling selen o koppel, samt ryggan jag har när jag går o handlar, eller har med fika o vatten då vi går lite längre o i skogen. Måste komma ihåg att köpa lite klisterkrokar att sätta på skoskåpet till Jönssons koppel. Den här missplacerade hatthyllan måste bort för man bara samlar en massa "skit" där som man inte pallar lägga där det ska vara 😂
 
Efter hundklippandet så fick Jösse en bit torkad lunga o jag tog mig en sockerfri delicatoboll, sedan dog vi i soffan o kollade på julfilmer...ja jag vet julen är över men va fan det är ju något jag inte kollat på så mycket så det fanns ju en hel del 😂
 
Trodde jag skulle kräkas när dessa var den utbytta varan när jag handlat på nätet. En kletig sörja som påminnde om färskfoder man ger sin hund, sjukt oaptitligt 🤢 Jag vill se min färs o det ska vara färs o inte en kompakt kletig klump. Scan svarade med att detta är bättre för miljön o har längre hållbarhet..jag tillagar oftast med en gång eller fryser så hållbarheten är skit samma. Sedan finns det miljövänliga tråg att använda istället för rullar med plast. Problemet är väl att plastrullarna är billigare. Nu köper jag sällan från scan o efter det här så lär det bli att bocka i rutan att man inte vill ha ersättningsvara för fy så vidrigt detta var.
 
 
Konstigt ljus det var ute här om eftermiddagen..neonblåish🤔
Solen hade varit framme under dagen men det var ändå något off med ljuset.
 
Den lilla snö vi hade igår är nu borts. Det snöade fram till fjortontiden idag o sedan kom regnet. Lite besviken då jag älskar snön men enligt SMHI (ja man får ta dom med en nypa salt) så ska det komma snö igen senare i veckan. Hade varit nice med ett riktigt jäkla snöoväder 😁
 
 
Får väl gå o borsta tänderna, ut i regnet o sedan i bingen med min bok.
 
💋🤘
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0