Jobbar en jäkla massa

Nu är vintersäsongen i gång o det är en jäkla massa att göra. Måndag till Lördag är jag på jobb o Sändagar är vilodag. Jönsson är måttligt glad o ligger mest o blänger när jag är hemma 😆 Det har gått så långt att han vägrar gå ut på morgonen. Han ligger kvar i sängen o blänger o vägrar hoppa ner. Jag får gå in o sätta på honom täcket o koppel, försöker dra ner honom o han spjärnar emot..så jag får bära ut honom. Detta då det varit så att vi fått gå o möta K då hon inte haft nycklar pga fixandet av mitt badrumstak. Så om vi inte går ut så måste jag stanna hemma tycker han. Nu är ordningen återställd men han trilskas ändå...mer hos K än hemma o det är inte kul tydligen, trots att han har en kompis hos K.
 
 
Så har då Rigi dykt upp igen...den röda var nära i smaken men den blå smakade inte alls som Rigi gjorde förr. Blev lite besviken faktiskt...men det var nostalgi på hög nivå en stund 😊
 
 
Så en kväll när jag kom hem så var det kallt ute,,,tvättstugan ligger under o ventilerna för torkrum o tumlare ligger under mina fönster...varpå mina fönster var helt immiga på utsidan. Ca kl 22 o i mörkret så putsade jag köksfönstret. Såg sådär bra så jag vara mer noga än vanligt. Dagen efter så kollade jag fönstret o jäklar vad bra det blev! Inte en miss faktiskt så då fick jag ju göra sovrumsfönstret kvällen där på. Så här bra blev dom o tydligen ska jag putsa när det är mörkt ute, det är helt enkelt min grej 🤣
        
 
 
Förra lördagen var jag hos min kusin på födelsedags middag..jepp, åkte direkt från jobb o dit. När jag skulle åka ner till jobb så glömde jag plånbok, headset, mitt jobbminne (anteckningsbok) men jag kom tack o lov i håg paketet 🙃
Ibland blir man bara så trött på sig själv...
 
I veckan som gått så har jag vaknat småförkyld men det har släppt på förmiddagen...utom huvudvärken...men i fredags när jag skulle utbilda så kände jag att jag var ganska risig. Tog ledigt hela helgen o som ett brev på posten så kom förkylningen med en smäll. När jag stannade upp o slappnade av så fick den en chans att ta över. Nu har jag 38,4 i feber o har förkylningsont i kroppen. Inte fibroskov för det är en helt annan smärta, utan det här är förkylningselände, så jag kommer att stanna hemma måndag, tisdag o kanske onsdag. Anledningen att jag väljer att försöka dunderkurera mig är att jag ska ut o åka tåg till helgen. Hejsan svejsan Mra, OXB o Cst 😄
 
Någon som är glad att jag är sjuk är Jönsson. Han o hans kanin har legat i mitt knä i soffan väääldigt mycket..
 
Sedan måste han klias o klappas o skulle jag sluta så visar han vänligt men bestämt att det kan jag glömma.
 
 
Sorterade lite i en låda som varit min pappas o i locket satt denna etikett som visade att trälådan kostade 3 kronor. Låset, ja inget direkt effektivt sådant, var lite löst så jag fixade till det då båda nycklarna finns. Nu får den bli en hemliglåda 😉
 
Nu nattkiss för Jönsson o sedan sängen..o en film.
 
🤘
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0