Mammas födelsedag

I dag är det mammas födesledag o det känns tungt när man inte kan ringa o säga grattis. Här finns ingen minneslund utan närmast är i grannsamhället, så jag tände ett gravljus som står på balkongen o brinner o det får det göra tills det slocknar av sig själv. Om två dagar är det en månad sedan hon gick bort o det är konstigt att inte ha henne i luren ett par gånger varje dag. Det är så mycket med allt runt omkring så jag har inte haft tid att riktigt känna efter o släppt fram sorgen. Samtidigt så håller jag den nog medvetet borta tills jag vet att allt är fixat o klart, så den kan få ta den plats den behöver. Jag har inte tid eller kraft att reda med det som gör ont o tror det blir bättre om jag tar det när jag har tid 🙄 Det är som att sopa en grushög framför sig när man är ute o går, du mer man går desto större blir högen, tillslut tappar man krontrollen över den o det blir svårt att håll allt samlat..plötsligt behöver man en fan så mycket bredare sopborste... o tillsut en gatsoparbil. Även om man har folk runt sig som bryr sig så är man väldigt ensam. Jag kan villigt erkänna att jag saknade Johan som fan. Trots sveken så fanns tryggheten ändå, att luta sig mot honom o får gråta floder, känna att jag kunde släppa garden o prata från hjärtat..ni vet när man vet att någon förstår en o känner en så väl att man inte är rädd att bli dömd för det man säger. Så det är tufft att ha en massa obearbetad sorg som man vet kommer att komma rusande o slå en i ryggen förr eller senare..så jag siktar på senare...o fyller tiden med en massa annat som för tillfället håller allt det tunga borta. Ibland är det svårt när man vaknar med förtvivlan i varje fiber av kroppen o känslan av meningslösheten äter upp en. Bara att tvinga sig att kliva upp, på med kläderna o ut med hundarn medan man hoppas på att det ska lätta. Vet inte om det beror på att jag drömer en massa om saker jag inte tar tag i just nu. Oftas minns jag inget men de gånger jag gör så förstår jag vad förtvivlan kommer ifrån. 
 
Så idag har jag haft en massa tid över o försökt hålla mig sysselsatt. Så något som jag behövde göra var att fixa naglarna. Så fram med alla grejer o ut på balkongen o fila bort gamla gelén o sätta igång. När jag var klar kom jag på att jag kanske inte skull ha dom naturella..fram med svarta glitter gelén (ja jag vet den ska på innan clear gel men vem bryr sig 😂) o börja pilla. Dock blev det helt okay o nu går det att fila bort det om jag skulle vilja, utan att ta bort allt 😝
Så hittade jag en t-mugg som jag glömt bort så den fick jag ju använda idag o den kommer från T-boden i Karlskrona. Hamnar ni i denna underbara stad så gör ett besök i T-boden för där finns en massa gott i olika former..o Hanna som äger den är sjukt bra på te..o då menar jag sjuuuukt bra!!
 
Ja så har jag testat det där apelsinpulvret man häller i vatten. Nja, vi kan säga så här.. skit i rekomendationerna om mängd vatten. Dutta pyttelite i en liter vatten så kan man hälla i mer om så önskas, för får man i för mycket smakar det bara sött. Jag hade hoppats på en mer frisk citrussmak men kanske är någon av dom andra smakerna mer passande för mig. Så jag tog det som kaffe är för andra..det enda (förutom oboy) som jag inte kan leva utan.. o som ni ser så har dom stenkoll på mig, nästan så dom sover i skift under dagarna..jag kan ju försvinna bara sådär..poooff lixom 🙄😆
 
Rensade ut lådor o skapade ordning o där hittade jag min vovvering som jag trodde försvunnit 😃 Jag brukar inte förlägga saker men då det är lite mycket att hålla koll på just nu så måste ju något ge vika. Kanske borde jag ha en lapp om halsen när jag går ut, jo om jag skulle gå vilse....
Idag har det inte blivit någon större mängd med steg, men jag körde lite yoga o andra övningar. Har haft lite problem med med värken idag o då ska jag ju ta det lugnare, men tänkte ta igen det i morgon 🙃 Innan det blir i morgon så ska vi alla borsta tänderna..jönsson kämpar fortfarande emot men går in i badrummet när man säger till honom. Man får vara nöjd med det lilla 🤣 Tusse däremot är såå duktig även om han tycker det är lite jobbigt o läskigt när jag tar tänderna längst bak. Han har fortfarande stygn kvar men han har fått testa äta sitt godis..vilkte är supertunna torkade skivor kyckling (chicken leaf) o det gick jättebra o jag kollade munnen efteråt så inte något tokigt hänt. Jönsson, som oxå fått vara utan i snart två veckor, blev själaglad o slök sin på ca tre sekunder blankt..varför tugga när man kan svälja det i tre bitar.. 
Ja o så ska vi ta en kisserunda..o så spela lite då det är söndag i morgon o det är okay att ligga i sängen hela dagen om man vill 😇..får inte glömma öronpropparna då dom gjorde sitt jobb kanon då jag inte hörde kidsen på fotbollsplanen i morse 👏👏
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0