Jobbet har tagit all vaken tid

Det har varit en intensiv period på jobbet. Det är mycket som ska klaffa o en miljon smådetaljer som ska funka. Utöver det nya leverantörer till all mat o dryck. När jag väl kommit hem har det varti sen o det är mat o sömn som fått företräde över allt annat. Det är inte över ännu o så kommer Berlin mitt i allt. Ja o så ska jag flytta...igen...o denna gången är det för ett bra tag. Fick tag på en lägenhet som håller på att renoveras o är inflyttningsklar den 1 Juli. Så jag kommer troligen att få två månader med dubbel hyra men vad fan ska man göra. Så det är en tvåa på 58 kvadrat, totalt nyrenoverad o med diskmaskin. Badrum helkaklat med golvvärme o handdukstork, klädkammare o med mycket grönområden för jönsson 😃 Pendlingen enkel väg blir ca 40 minuter istället för 2 timmar o 40 minuter så det är ju en fet bonus.
 
Jönsson har tyvärr fått vara mycket hos Karin men det har inte gått någon större nöd på honom. Under två veckor var jag husvakt i skåne vilket föll in precis när det var byte av varor o nystart. Jobbade 12-14 timmar visssa dagar o det gick ju då tågen till huset gick till sent på natten, till skillnad från tågen till Karlskrona. Då kunde Jönsson sova "hemma" ibland även om han var lite sur då han blev hämtad av Karin 😂 Nu kommer vi att bo i samma stad som Karin vilket gör det hela lite lättare för alla.
        
 
 
 
Har inte haft tid för något eller någon annan på många veckor o jag trodde det skulle finnas lite tid till det i sommar...men nope..för nu ska jag ut o åka Berlin. All personal som tala tyska ska ut o åka så nu får någon annan ta över ett antal veckor (inte lika smidig o taktfull som moi hahaha) medan jag jobbar häcken av mig malmö-berlin-malmö. Det finns två turer man gör o den ena är att man åker Dag1 17.00 från Malmö.  Dag 2 är man framme vid ca 07 o går o lägger sig på hotellet för att sedan åka igen 17.00. Dag 3 är man i Malmö vid 07, ledig resten av dagen samt dag 4, börjar om igen på dag 5. Den andra turen åker man hem från Berlin vid 17 på dag 3. 
 
Någonstans från idag till den 10juli ska jag hinna jobba, packa lägenheten o flytta. Packa upp kan jag glömma att göra i ett svep. Vecka 30 har Berlintåget bestämt att jag har 4-5 dagars ledigt så då får jag upp o städa i Karlskrona o ev tömma xtra förrådet om inte allt kommit med från det. Vet inte riktigt hur jag ska få ihop allt o hinna.
 
På fredag ska jag o jönsson på kalas o där ska vi sova över. Har jag tur kan jag låna en bil o åka upp o hämta luftisen, en lampa, lite köksgrejer, badrumsprylar, kläder o lite annat så vi kan bo på nya stället i en vecka. Har ledigt 6,7,8,9 o själva flytten går den 8e så jag bör hinna få ner allt i lådor igen 😂
En o annan prommis hinner vi med även om pollenskiten får mina ögon att bli till små springor o näsan rinner. Hämta andan o tömma skallen måste man så vi går en sväng o så sitter vi lite vid havet o bara är en stund (dricker vatten o kollar på allt som rör sig i vattnet)
 
 
 
 
🤘
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0