Det är ganska mycket just nu

Tusse läker fint o det är jag tacksam för. Han har några stygn kvar o när dom är borta kan vi börja borsta på allvar. Hans biverkning på kastreringschipet har äntligen börjat avta, dvs han hivar inte ut snorren i fejan på Jönsson 20 ggr per dag...både jag o jönsson gråter nästan av lättnad. Pungen skulle krympa o det har den kanske gjort men då pyttelite, dock har vi två veckor kvar till full effekt. Han har inte blivit mindre orolig eller mindre nervös..o han är fortfarande min skugga. När han fick morfinet var han tvärt emot 😂 Hans wierd blick kommer jag aldrig att glömma o aldrig har han sovit så mycket.
 
 
Alla papper gällande dödsboanmälan har kommit in utom ett..när det kommer så kan jag äntligen skicka in allt till handläggaren på kommunen. Vi måste även söka ersättning då dödsboets pengar inte täcker hela kostanden för begravningen. Man kan ju tycka att med tanke på all denna skatt man betalar, dvs begravningsskatten, så borde det ju täcka mer..men icke! Så begravningsbyrån tar betalt för att flytta den döda från plats till sjukhus, sedan från sjukhus till begravningsplats eller krematorie. Kista måste man ha från begravningsbyrån, att ordna egen går inte..  utöver detta tar då begravningsbyrån en arbetskostnad på nästan fem tusen..för vad vet i fasen..så enklast det bara går kostar i runda slängar 15 000. Mamma ville helst ha en pappkista men det får man inte kremeras i så hon insåg att det fick bli en riktigt (gav sig med himlande ögon) Det är ju ganska ruttet att tjäna så himla mycket pengar på döda människor o deras anhöriga när man tänker efter.
 
Har haft mycket att göra o har mycket att säga men det har inte funnits tillfälle att sitta ner i lugn o ro o skriva. Så då jag nu ligger i sängen o har datorn i en obekväm vinkel, med hundar på mina ben så får det bli ett bild inlägg med korta beskrivningar.
 
Jönsson tyckte Tusse var jobbig o gömde sig...ja Jönssons version av att gömma sig är att gömma nos o ögon. Om inte han ser Tusse så ser ju Tusse inte honom..
Han är oxå den som tar störst plats..o helst min plats..
 
Det är oxå en enorm saknad varje dag efter min älskade Hippeplutt. Speciellt när det är tungt, motigt o sorgen över allt skit virar sig runt mig som tunga kättingar. Det var han o jag under så många år..min lilla vapendragare ❤
   
  
 
 
 
Under vecka så skickades jag o den här coola killen ut på uppdrag till Väla. Ett uppdrag väl utfört måste vi få säga..
 
Samma coola kille skulle åka kana i en hoppborgshinderbana..där såg han inte riktigt lika cool ut..kolla håret 😂
 
Till Simons glädje så pimpade jag toastolen..inget tända lampan på natten här inte..o den ser ut som om den tänker dra ner dig i den läskiga underjorden..o med den nakna gumpen först 😆
 
Tröttnade oxå på mitt ljuslila hår o drog i mellanbrunt o häpp så blev det fin mörklila färg..ja o långt har det visst oxå blivit, men klippning står inte direkt i toppen på min priolista men det börjar bli ivägen på det mest konstiga vis🙃
      
 
Ytterligare ett kilo har fösvunnit o det utan kamp..har till o med ätit både godis o chips på helgerna 😱😂
Nu har ju Lina "utmanat" mig...jag frågade om hon inte skulle boka tid hos doktorn för att få hjälp med att sluta röka (något hon sagt otaliga gånger)..hon svarade: Jo, när du gått ner dina sista kilon..(hon nästan flippade fågeln mot mig hahahahaha)
Game on!! blev mitt svar o jag är ju extremt envis o har en järnvilja när jag bara vill..första gången jag la på mig så gick jag ju ner nästan 30 kg på 3-4 månader..nu har jag 14 att gå ner..vilket jag berättade glatt om. Lina bleknade lite o hon ångrade sig garanterat hahahahaha. Så nu får hon blossa på som en dåre för snart är det finito med ciggen 😂😂. Fortsättning följer på detta "vad" o uppdateringar om hur det går kommer att dyka upp emellanåt. Om ni ränner på mig sena kvällar i Rydebäck med omnejd..o trots min desperata o hungriga blick så don't feed the animal just pass by quickly 🤣
 
 
Game face on lixom 🤘
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0