Äntligen o balkongen

 
 
 
Äntligen!!! Mer än 4 timmars sömn!! Tror det beror på att jag vänt sängen. Jag sover bättre med sängen framför fönstret men den går ju inte att ha den där när ACn tas fram. Så det är bara att försöka vänja mig.
 
 
 Så var jag iväg o fixade lite till balkongen. Hade hjälp, i alla fall med att ta mig runt, sedan fick jag klara mig själv. Ska tillägga att jag hade en parasollfot på 25 kg..jag som inte ska lyfta tungt på några månader till.
 
När man inte har en sticksåg så får man ta det man har. En sekatör funkade ganska okay men det skulle varit en större. Ska cykla till Maxi i morgon o se om dom har en större för det är småpillet kvar. Vilket jag ska fixa i morgon...ska oxå fixa balkongskyddet. 
 
12 st stjärnöga planterades i balkonglådor 
 
Tog dock i lite med jorden så nu har jag en oöppnad säck kvar som jag skänker till familj med trädgård o många krukor 😂 
 
Då jag inte vill döda getingar, bin o humlor så blev det en kruka med lavendel. Lavendel ska tydligen hålla dom borta o sedan luktar det gott oxå.
 
Efter allt farande så bjöd jag på lunch på Kina, som tack för hjälpen. Det var ett tag sedan sist o fy så gott det var!! Tänkte gå på onsdag när jag fyller år men får väl offra mig o gå då oxå 😇 Har oxå bokat en tid för att sätta Tusse bredvid Hippe, en present till mig själv. Så på onsdag kl 12 är det äntligen dax!
 
Så här blev balkongen o då är det pill med plattorna o balkongskyddet kvar. Hela bilden är lite wonky då jag körde med panoramafuntionen o inte riktigt hade koll på linjen 😂 Golvet ser ut som lego o bordet ser ut att luta 🤣 
 
Jönsson var lite trött efter allt som hände på balkongen. Han var ute när det var klart men han är lite skrajsen av sig o väldigt försiktig. Så stackarn var helt slut o planterade sig på mitt knä, där han sedan låg o snarkade en bra stund.
 
Så nu så här på kvällskvisten så känner jag i hela kroppen att jag tagit i liiiite i överkant. Jag har så jäkla svårt att bara göra en del, som att fixa hem allt, o sedan plantera blommor en annan dag, golvet dagen efter det osv. Jag bara kör igång o håller på tills det är klart. Så i morgon lär det ta en stund att komma ur sängen 🙄 men själv göra själv ha. Ska bara sitta vid symaskinen o fixa balkongskyddet, cykla till maxi o sedan bara softa.
Har tagit fram Reko kycklingfile till i morgon o tänkte egna örtiga o vitlökiga klyftpotatis... o så slå en bea till det.
Nä nu får jag nog ner på yogamattan o tänja ryggen innan kvällsrundan med Jönsson o så bingen. Hoppas på att det blir samma sömresultat som i natt. A girl can always hope 😆
 
🤘
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0