Jönsson o hans nya vänner

Då jag farit Berlin så har Jönsson varit hos tant Karin mer än han varit hemma. Trots att jag tog ledigt i en o en halv vecka så kommer man ändå inte "ikapp" med tiden..eller sömnen. 
 
Det är mycket ligga nära o följa efter (han ska till "frissan" på onsdag)
 
men skulle han springa bort så har han nu nya brickor till både sele o halsband
 
Så fick han en ny kompis som heter Pandis...som han även ska släpa upp i sängen (som om det inte redan är trångt som det är)
 
Tant Karins lilla Pojken gav sin lekkompis en ny vän som fick namnet Lajon. Lajon bor numera i klädkammaren då han fäller massvis när Jönsson leker med honom. En hel del hamnar i Jönssons mage vilket inte är så värst bra. Jönsson tror att Lajon flyttat till sitt nya foreverhome o har inte en aning om att han bor i klädkammaren...o så ska det förbli 😆
 
Då Pandis sitter o torkar efter en lång o brutal lekstund så får ju Tigern duga så länge, för varför ska Jönsson vila lixom 🙄.
 
Har oxå varit ute o åkt en sväng till Stockholm för att kolla läget o det gick ju sådär. Vi fick lämna en vagn i Vagnshärad (ja det är sant o inte hittpå) Här så växlar vi bort den krassliga vagnen o dumpar den på ett sido spår innan vi far vidare.
 
Hade det inte varit så svårt med lägenheter så hade jag nog flyttat till Sthlm. Vår huvudstad växer hos mig för varje gång jag är där. Har man en lägenhet där o relocate så är man korkad om man inte hyr ut i andra hand (ja om det går vill säga).
 
Stockholm 💛
 
Så var det då dax för en ny kalender från personligalmanacka. Tusse o Jönsson får pryda fram o baksida. Älskade Tussehund så vi saknar dig ❤
Mobilkalender i all ära men inget går upp mot en hederlig "bok" där man kan klottra som man vill. Dessutom så designar man ju hela kalendern som man vill o efter behov. Just nu kör jag med ett anteckningsblock..eller två...kanske till o med tre. Denna har jag designat efter både privat o jobb.
 
 
Så var det ju det där med sömnen...som suger fett. Har nästan ingen sömn o när jag väl lyckas sova så sover jag sjukt dåligt. Drömmer en massa som jag oftast inte kommer ihåg men som ändå ligger kvar o ger en sinnesstämning som är tung o sorgsen. Typ att man bara vill ligga kvar i sängen för all evighet o bara sova tills man dör...vilket ju är svårt då man inte kan sova mer än 4-5 timmar. Mycket av problemet ligger i att jag haft 7 veckor med helt fakkad dygnsrytm o lite sömn. Sedan tror jag oxå att det beror på att min lägenhet är helt vit. Alla väggar är kritvita även i sovrummet. Så jag får helt enkelt leta tapet eller en mysig färg o i alla fall ge en av väggarna lite liv. Sedan har jag inte fått upp tavlor o annat, då allt inte är här ännu. Så tills dess så får jag stå ut med att konstant gäspa o vara tiered to the bone..o visst är det lustigt att när man inte ska sova så skulle man kunna sova..tex på jobb 😂 o det är ju tur att det inte går att nappa för då skulle jag inte få någon sömn alls (så nej jag sover inte under dagarna, eller när jag kommer hem på eftermiddagen)
 
 
Nu skulle man ju kunna tro att Berlin är över men icke sa nicke 😂 
Det är 3 resor kvar en nu i September, en i November o en i December. Först är det Berlin maraton, sedan är det jubileet att det är 30 år sedan Berlinmuren föll (sanslöst hur tiden gått) o till sist är det julmarknader på agendan. Kommer jag att jobba någon av dessa? Absolut!! Nu blir det resa på morgonen dag 1 o även ankomst eftermiddag dag 1, sedan är det ledigt dag 2 o dag 3, vid lunch dag 4 åker man hem o är i Malmö på kvällen dag 4. Boendet blir inte i Lichtenberg utan mitt i smeten i Berlin. Alltså normal dygnsrytm vilket är skönt då vanliga jobbet är dagtid. Hade man haft ett jobb med omvänd arbetstid så hade det funkat för mig som egentligen är född nattuggla. Dock så tar det minst tre månader att ställa om sig om man ska jobba så konstant, samt att det går inte att ibland jobba "normalt". När man jobbar natt som andra jobbar dag så får man ställa om allt inkl sitt "matschema"..tex frukost när andra äter middag..så 7 veckor bara screwes with body and mind..o sömnen. Vilken Berlin jag ska åka? Ja, det är inte bestämt ännu men det blir inte den nästa helg ialla fall.
 
 
 
BERLIN 💜
 
Nu ska jag ut på Söndagsäventyr o imorgon börjar en ny vecka...som kommer att bli intensiv o kanske blir det en kortare resa eller två..vem vet 😂
 
🤘
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0