När man inte kan skriva här

Ja det finns ju saker man inte kan skriva här..på grund av diverse olika anledingar o då får man ju skriva av sig på andra sätt vilket jag nu gjort. Ibland behövs det för att man ska får någon ordning i skallen, eller själen, eller bland känslor. Att det ska bli lite lättare att hantera...när det kommer på pränt så finns det där o hjärnan/själen/hjärtat/känslorna kan sluta ha det nära, kan tänja ut tråden så det ger lite andrum. Som när man har så mycket i skallen att man inte kan somna..då skriver man ner allt på ett papper så hjärnan kan släppa det o man får ro att drifta i väg. Det hade vait så nice om man kommit med en switchboard där man kunde flippa av olika känslor o tankar så var man lixom done o kunde vandra vidare. När man är ung tycker man livet är skit för man måste gå i skolan, tömma diskmaskinen, inte får göra som man vill...bara vänta tills ni blir äldre mohahahaha Om man tror att livet är skit nu så bara vänta tills livet fuck you over...and over...and over..o man få hantera det bäst man kan o man längtar tillbaka till tiden då man inte hade så mycket ansvar.
Jag önskarj ag hade vetat..inte för att jag skulle gjort om mitt liv men jag hade unvikit vissa fallgropar o hanterat en del situationer annorlunda. Livet o ens historia är ju det som formar en till den man är. Man ska vara stolt över den historian man har, folk som haft betydelse, bra o dåliga kärlekar, bra o dåliga beslut. Att gömma sitt förflutna är ju att förneka sig själv, att dölja den man är. Jag har gjort massvis med misstag, vem fan gör inte det, men jag försöker lära mig från misstagen o alla är ju en del av mig..format mig till den jag är idag. I mitt flöde på tex fb kommer minnen upp med jämna mellanrum o varför skulle jag "nolla" min fb o gömma mitt förflutna eller dölja det för andra. Jag lär mig av misstagen, jag ler åt mina minnen, fylls av glädje, sorg, kärlek, ilska o ibland vill jag nästan sätta skämskudden framför ansiktet, o tårar jag gråter över sorger som drabbat mig. Jag är inte perfekt (tyvärr 😜) men det är okay. Tagit mig många timmar hos psykolog för att reda ut min barndom, mina mommyissues, att inte räcka till, att jag tycker livet är meingslöst mm mm o jag har låååång väg kvar. Lång väg till mitt batshitcrazykickassjag, då jag senaste två åren fått så mycket på min tallrik att jag inte vet vart jag ska börja utan att den tippar över. Att bli så knäckt o sårad sänker tankarna om en själv, ens intelligens o en massa annat. Att inte få avslut, förlora allt/alla som är viktigt/viktiga, dra ett tungt lass o sedan ha en förläder som tynar bort o slutligen lämnar in, o allt det som hör till drar ner en något fruktansvärt. Stress är inte något som är bra för min fibro eller depression=mycket lite sömn... Snart kommer jag att göra något åt vissa bitar där det finns andra som faktiskt oxå har ett ansvar, sätta ner den jävla foten så marken skakar då lär svaga hus rasa.
Jag lever, jag gör misstag, jag lär mig av mig själv o mina beslut..när jag inte vet eller kan så går jag till någon som jag vet kan ge mig hjälp. Jag har läst psykologi i ett antal terminer så jag kan förstå varför, hur o vad som kan behövas men det är svårt när det är en själv. Jag har fått många aha moments när det gäller mig själv då jag blev sjuk o deprimerad..hur det påverkade mig o mitt äktenskap, vad jag kunde gjort annorlunda mm mm. Nu har jag inte sagt, någonsin, att inte jag har en del i haveriet utan tvärtom. Jag har tagit ansvar för mitt från dag ett..men hos psykologen har jag fått förklaringar till varför jag gjor/sagt/inte gjort/inte sagt vissa saker..tufft o ångestfyllt?absolut..skapat frustration över att man inte kan gå tillbaka o göra annorlunda? Hell yeah! Nu handlar det om att gå vidare vilket är otroligt svårt o tar extremt lång tid då man inte fått något avslut. Därför ältar man vissa saker, har ångest, sorg, förtvivlan, ilska, apati o många gånger ett totalt mörker. Man har frågor man vill ha svar på..så man kan förstå, kanske lära sig något, så man kan släppa o få gå vidare.
 
Här går vi så vidare med utmaningen!!
Jag o min kombo har ju en deal ✌ Den har jag börjat på o lovade att jag inte skulle ställa mig på vågen mer än den 1e varje månad. Nu gjorde jag det efter en halv vecka för att se om jag ligger rätt i mitt schema eller om jag ska ändra på något. Jag kör en dag med max 40-50gr carbs o då väljer jag vart jag vill lägga dom, tex slösa allt på en macka eller två, eller lite flingor o en potati/pasta/ris, eller hamburgerbröd eller pizzabotten. Dagen efter kör jag i stort helt carb fritt, o en gång i veckan blir det what ever I want men inte i samma kräkmängd som innan. Kommer att försöka hålla mig undan smågodis o bara ta typ två bitar, att istället kanske ta en näve chips, eller en xtra potatis/pommes/ris protion till maten..anyway..jag ställde mig på vågen, samma förutsättingar som första gången jag vägde mig (inga kläder, inte poopat etc etc) o jag har gått ner 0,5 kg. Idag är det köttfärslimpa med gräddsås o potatis som står på menyn o det blir en o en halv liten potatis, som kommer att behöva flytväst i all go sås 😆 Problemet blir ju lingonen 😱 så jag kommer nog att få väga potatisen o så nöja mig med en...för att kunna få lingonen oxå. Jag vet att jag bör ligga runt 60-70 gr carbs om dagen för att sedan hålla min vikt. Det är ganska mycket om man inte överäter vissa saker. Läste någon stans att en normal kvinna (man syftar förhoppingsvis till kroppen) ska ligga på ca 70 gr/dag. Många, för många, ligger på 300gr/dag o en av dom är jag själv, jag är en carb junkie. Bröd, pasta, bullar, chips, potatis o socker är yummy but not for my tummy så för att jag ska få bukt med vikt o annat så är det till att strypa carbsen. En gång tidigare var jag kraftig o då la jag om till en väldigt strikt no carb linje. Jag rasade nästan 30 krg på 3-4 månader o hade ett jobb där jag gick nästa en mil om dagen, jag gjorde oxå träningspass hemma för att hålla musklerna igång. Detta höll jag i fyra år tills jag blev sjuk o deprimerad, fick medicin där biverkningen var ökad aptit (tjolixom) o nu är jag här redo att ta tag i det en gång för alla. Dock har jag valt att testa en ny strategi där man variera mellan en dag inga carbs o o en dag lågt carbintag, detta för att kroppen inte ska vänja sig o sakta ner förbränningen. Så därför ställde jag mig på vågen redan efter ett par dagar. Nu blir det dock inte någon våg förrän den 1 oktober o spänningen lär bli ooooolidlig 😱 Dock är vågen bara för att vi i vårt "vad" sa ett antal kilon annars hade jag bara mätt mig en gång i veckan.
 
Politik är det oxå mycket av just nu så det behöver vi inte gå in på då det bara gör mig förbannad kan bara konstatera att man fångar fler flugor med honung än vinäger..o att all form av skrämselpropaganda (oavsett varifrån den kommer) inte funkar i dagens ITsamhälle där alla kan söka, googla o leta fakta o sanningar på egen hand, så sådan propaganda är lite som att skjuta sig i foten. Ja jag har röstat för det är min förbannade plikt, o jag röstade i alla tre "kategorier"..olika i alla tre ,dock inte ett enda rött parti så långt ögat kunde se. Har aldrig varit speciell attraherad av rött om jag ska vara ärlig. Det rödaste jag varit var när jag o xmannen målade hela hans vardagsrum blodrött (don't ask men jag tyckte det hade räckt med en fondvägg) Det var ganska lätt att få det rött men vilket elände att få bort det 😂 Tyckte synd om xsvågern som kommenderades ner att hjälpa till, fast vi hade kul 😁. Ska jag kolla på valvakan? nä jag tror inte det för det är ju samma vem som än vinner. Man håller inte vad man lovat, man pissar på folket o deras röster, det fortsätter vara dagisverkamhet o vuxenmobbing, demokrati kan man inte längre stava till eller så har man missförtått vad det betyder. Samma skit som i alla andra val som varit så länge jag har röstat. Nästa gång ska jag rösta blankt. Ja jag vet att man inte redovisar dom rösterna men det noteras. Hellre blankt än inte någon röst alls.
 
Tog en paus nyss o var inne på skånetrafiens fb sida..vill man garva, få högt blodtyck o verkliga bevis på att den intelligenta människan snart är ett minne blott så in o läs inläggen. Jag kunde inte motstå att svara på ett o fick tvinga mig att lämna sidan innan jag blir förföljd eller anmäld för att jag är för ironisk 😂
 
Pöss!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0