Senaste tiden...i bilder

Känns lite som om jag sitter i en karusell. En som antingen går för fort eller åt fel håll o allt man vill är att kliva av i farten. Nu har jag i alla fall kommit igång med mina promenader men att gå till stranden o tillbaka är inte så långt...inte tillräckligt för att komma upp i mina vanliga siffror. På så sätt var karlskrona bättre då det gick ganska snabbt att gå en massa steg. Omgivningen är väldigt betydande för att det inte ska blir tråkigt. Dock är det jättefint nere på rydebäcks strand 🙂
 
Rydebäcks strand
 

Rydebäcks brygga
 
Min fina klocka som är en stegräknare, ser ut som en vanlig klocka, går inte att använda längre. Då jag hade problem med min mobil så fick jag ta den till AppleStore o där blev den helt nollad. När jag kom hem o drog i säkerhetskopian så var det en app som inte gick att ladda ner igen...Ja precis, den som var till klockan. Varför den inte gick att ladda ner? Jo för att den appen inte finns längre!!!
Så det blev till att kräla in under sängen o leta fram min fitbit. Ful som fan men har en hel del bra funktioner. Så jag tänkte jag skulle kolla min sömn. Här är då två nätter att jämföra med. Den första bilden visar en natt med smärtstillande..o då hamnar jag på mellan 8-9 timmar. Bild två är en natt utan o då hamnar jag mellan 3,5-5,5 timme med sömn. Så ca två nätter per vecka sover jag som jag ska, fler går inte då jag inte kan ta smärtstilande varje natt. Den dåliga sömnen har jag haft i snart fem år men för ca ett år sedan fick jag smärtstillande. Dock är det ju inte förvånande att hjärnan känns som seg kola ibland med denna kroniska sömnbrist o ständiga värk.
 
 
 
Tusse.. ja han rullade handlöst ner för trappan här om kvällen o mitt hjärta höll på att hoppa ur kroppen på mig. Jag flög ner för trappan o väl nere så såg jag att Tusse stod upp i alla fall. Bar upp honom för att se om det hänt något med hans diskbråck men det verkade okay. Senare när vi gick ut så gick han sakta men jag tror det var mer för han är lite mörkrädd än att han hade ont. Dock är det nu vila som gäller då det blir massa glädje nästa helg. Efter helgen lär han bli en studsande pälsboll, så som han var för länge sedan, innan hans förlorade sin "storebror" o sedan nästan halva flocken. I helgen är hela flocken utom en samlad o det är en riktig glädjeinjektion i Tusse, o det sitter i ganska länge ❤
 
 
 
Min familjemedlem har kommit hem..o fått åka tillbaka till sjukan. Infektion i operationssåret har tillkommit, så nu är det megadoser med antibiotika som gäller.
 
Känner att det borde vara nog någon gång, men vad förväntar jag mig egentligen..
 
 
 
Snapchats filter är barnsligt roliga 🤣
 
 
I morgon får det bli en långrunda, idag var det en massa annat fixade vi höll på med så jag nådde mitt lägsta mål ändå.. men nu är det snart dax för en kortare sväng med odågan o plutten
 
🤘
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0