Helgen, hårfärg, mamma, ekonomi o fd bonusbarnet..

Snorhelg men på bättringsvängen..äntligen. Så det var en dag som bara var sängen o det var igår o det hade ju inte hundarna något emot. Bägge bredde ut sig utan en tanke på benutrymme för mig..men jag är ganska van 😄
  
 
 
Idag så drog vi alla ut till Vallåkra naturreservat..hur i helsike vi missat detta 😲 Där finns till o med en jättemysig restaurang/fik, finns ställe där man kan testa på att dreja o lite andra aktiviteter. Så hit får man åka fler gånger..dock utan hundar...Tusse ska bara gå i tio minuters intervaller så där emellan får han bäras...den andra token ska ha full fart o när man stannar så jiddrar han både högt o lågt, sedan tror han att man ska hälsa på alla man möter o får man inte det så pips det. Dock gjorde detta att det passerades 10 000 gränsen gällande steg. Äntligen!!! Ryggen känns oxå bättre så det får bli en runda i morgon nu när man kan lämna Tusse utan att sätta honom i bur.
 
 
Så har jag tänkt på det där med hårfärg. Jag har ju varit blond (allt från jäääätteblond till blondish) men det är så jäkla jobbigt med utväxten. Nu börjar det bli lite tvärt om..det grå börjar ju gå på lite framfart 😱..så nu är det jobbigt med utväxten åt andra hållet. Nu är utväxten ljusare 😂🙄 Så jag tog en app o kollade lite mellan blont o brunt..o när ekonomin tillåter så kommer det att bli blont igen
 
Appen
 
 
 
 
Här är tre olika blond..ish.. Bilder på den riktigt blonda ligger på en hårddiskt någonstans så jag får återkomma till den.
Denna hade jag på tjänstekortet ( o när jag träffade fd maken).              
 
 
 
Den här är från fyra år sedan.
 
 
 
Denna en jäklig dålig morgon för tre år sedan 😂
  
 
 
På bilden i slutet av inlägget så ser man att utväxten är ljus...resten är ombre i lila..så det blir till att färga utväxten ljusbrun tills dess att jag kan gå o avfärga o börja jobba på slingorna igen. Sedan kan jag ha håret rosa 😂🤣😂
 
Jag upptäckte oxå att skatteverket tydligen justerat, o jag har inte varit inne o kollat på månder, så jag skulle betala in 922kr till. Jag har typ 30 kr på mitt konto, men då jag tyckte jag varit duktig o löst det mesta utan xmannens hjälp, så kände jag att nu får jag vända mig till honom. Då detta är under året då vi var gifta så ska man egentligen dela även på restskatter som återbäring. Hade restskatt på 19 000 från början o han bidrog med 3000 o resten ordnade jag själv (tungt men visste inte att man skulle dela det oxå, ska dock tas upp i bodelningen) I alla fall så fick jag maila honom o han svarade inte men swishade 922 kr så nu har jag betalat in det sista.
Pratade med en advokat som en bekant känner o hon sa att när det ska bli bodelning så kan hon hjälpa till. Hon sa att jag skulle egentligen ta en advokat redan idag då jag skulle få ekonomiskt stöd om jag tog strid om det. Rätten skulle med största sannorlikhet dömma till min fördel pga att vi tog ett gemensamt beslut om mitt arbete pga av sjukdom. Samt att man har rätt till "underhåll" om den ena parten får en svag ekonomi (i det här fallet under EUs levnadsstandardsgräns) tills dess att parten kommer på fötter. Tiden beslutar rätten men det brukar tydligen bli 3-5 år, dvs även efter att en skilsmässa gått igenom. Jag trodde i min enfald att även att min xman varit ett rövhål så skulle det finnas någon form av anständighet, så jag tog inte o drev frågan..men nope! Jag kräver inte flera tusen men trodde han skulle bidra men en 1500 eller nåt, pengar han kan få in på en halv dag. Vi hade 6 månders betänketid för att jag skulle få hjälp men ekonomin i hopp om att det skulle lösa sig tills dess..han skrev oxå att jag inte skulle oroa mig om det inte skedde utan att det löser sig (bull). Så första månaden fick jag inte några pengar utan han ville väl att jag skulle bli än mer förnedrad o behöva be om dom. När jag påtalade höjden av denna förnedring sa han att han inte tänkt på det (hmmm) utan att vi nu skulle dela på det han fick över efter räkningarna...han knäckte som en dåren men inte såg jag så mycket av dom pengarna. Någon månad fick jag dubbelt mot andra månader o det ska han ha cred för men i övrigt så blev det inte det han sagt. Skulle jag komma in på utbildingen (chansen är liten då det troligen är folk som kommer att få högre poäng än mina o då går dom först) så lär jag inte ha råd att plugga. Den beräknigen som jag gjorde på CSN sidan visar 10400 kr per månad... det är 1000 mindre än jag har nu o då ska jag ha pendlar kort oxå..Hittar jag en pyttebostad för 3000 (1000 mindre än nu) så tillkommer el, hemförsäkring etc o jag kommer inte att ha råd med ev kurslitteratur, mat eller annat. Då hade det där ekonomiska stödet varit välkommet..advokaten trodde att det skulle bli mer än 1500 i månaden. Dock vill jag inte tvinga mig till mer pengar än jag behöver, det är inte riktigt min stil, men jag tycker fan att han kunde bidra lite då jag inte satt mig i den här sitsen på egen hand. Trodde han skulle göra det rätta men även där hade jag fel. Så jag fick advokatens kort o hon sa jag skulle fundera på det... Jag vill inte bråka, jag vill bara att det ska bli någon form av rättvisa. Jag fattar inte att min människokännarbarometer kunde ha så fel om någon..efter åtta år är man inte värd ett dugg..Att gå från att ha varannan vecka med hundarna till att han flyr, att vi ska dela på hundarna när han har ny bostad, till att nä du får ta ansvar för våra hundar o var låst så du inte kan göra ett skit.. så skickar jag mat o betalar ev vettekostnader o det är jätterättvist....eller? Nä, ja blir bara ledsen o besviken av att tänka på alla svek så nu går vi över till något roligare...som att Jönsson nu  ligger o gläfser i sömnen o flaxar med tassarna 😂 O att jag i vecka 44 ska ha fd bonusbarnet en hel helg ❤ o vi har så mycket att ta igen. Jag har som sagt inte mycket pengar o även om jag blir pank så ska vi göra något kul ihop. Vi ska ta tåget till DK o gå till den blå planeten o resan kostar då 250x2 + inträde 250 + Metron som är 100kr (det är tre zoner dit o tre tillbaka a 16 DKK) o så måste vi ju äta..så en tusing försvinner där men det är det fan värt. Har frågat barnets pappa om han kan tänka sig att bidra med en slant... men jag räknar inte med det. Även att det finns anledingar, som inte har med mig att göra, som gör att jag tycker han borde så lär det nog inte hända. Är dock tacksam över att han hjälpte till med sista på restskatten, men det kan han ju ta upp i bodelningen när det blir dax för den. Vi ska börja med taco kväll på fredagen o så fredagsmys med film, o så får vi lägga oss tidigt då vi ska upp tidigt 😴. Vad som sedan händer på lördagen lär nog bli soffhäng o spela lite. Söndag är sovmorgon, söndagsfrulle, slappa lite o sedan hemfärd för bonusisen 😁.
 
Så har då äntligen mamma blivit kremerad o hennes aska spreds den 27/9. Min bror fick brev om detta i fredags men då han var iväg så visste han inget om det förrän idag. Känns skönt att veta att hon inte ligger i en kyl helt jävla ovärdigt längre.
 
Nä nu blir det till att dyka under täcket för i morgon har jag göra iordningoskickaivägStillskolan duty 😊 Så det bli till att gå upp vid 07.00
 
 
 
Don't like mornings men lajkar S ❤
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0