Förkylning...

Idag låg jag i sängen ända till klockan var tre på eftermiddagen. Helt off o med huvudvärk så jag orkade bara gå ut med hundarna o ge dom mat. När resten av folket kom hem så släpade jag mig in i duschen o försökte pigga på mig. Helt genomsvettig igen efter att få på sig kläder så det kändes som om jag behövt en till dusch. Behövde klippa topparna o tog dom uppklippta delarna själv, sedan tog L det jag inte nådde...ja det är ganska långt nu. Sedan färgade jag L's hår o klippte hennes toppar o medan S o S fixade maten (Ryggbiff, baconinlindad potatiskaka o rödvinssås..sjukt gott) så spelade jag o L skipbo o slappade.
 
Har haft två 1,5 liters pepsi max stående..så jag inte föll för frestelsen o panikköpte o halsade. Gjorde likadant när jag skulle sluta röka, la en öppnad ask i kylen o ett halvår senare så hittade jag den igen. Så igår så tog jag ett glas....nu ska man ju ha i åtanke att jag är sjukt förkyld...men det luktade konstig o smakade konstig. Jag tog den vanliga pepsi max o inte den med lime, som jag druckit utan avbrott sedan den kom, så kan var det oxå. Efter fyra klunkar med några minuters mellanrum så hällde jag ut glaset..JAG VET!!!?? OMFG att jag som älskar pepsi max hällde ut det. Har ju druckit 7up light eller Sprite Z som läsk så kanske är det limesmaken som gör att när jag dricker vanlig pepsi max så smakar det mindre gott. Så idag tog jag ett nytt glas o det är ganska likt igår..men det går ju att dricka. Ska testa pepsi max lime men är det samma där så väntar jag tills jag blivit av med förkylningen eller så är det helt enkelt så att Sprite o 7up är godare nu mera 😆
 
Så fort förkylnigen o febern är ur kroppen så måste jag komma igång att ut o gå igen. Står stilla tack o lov, även om jag inte är ute o går så ligger jag i alla falla på 5000-7000 steg om dagen, o det är tur hundarna måste ut ett par gånger om dagen..ja o att Tusse nu får börja öka på längden på rundorna.
 
Idag skulle jag rensa mobilen på bilder o där var bilder på fd maken där han skrattade, log o gjorde fula miner o då kniper det lite i hjärtat måste jag erkänna...o tanken om vad fan hände med honom dyker upp..varför flydde han? Visst att det är surt att bli påkommen, ljuga för mig o den andra, o att jag kommer med skilsmässopappren..men ändå.. Sedan kom blider på mamma o det är något jag inte riktigt tagit tag i så det var oxå jobbigt.. o då kom ju allt annat som ekonomi, ensamt ansvar för hundarna (borde ha hundunderhåll så jag kan få en paus då o då med hundvakt) o allt annat o jag bröt ihop en stund. Dock är detta med fd bonusbarnet så jäkla nice att det väger upp en hel del av allt annat skit. 
 
I veckan som kommer så får vi in pengar på mammas konto o kan betala begravningskostnaderna o sedan är pappersdelen klar, även lägenheten är avklarad o vi väntar på bekräftelse på att hon är kremerad o spridd. Det har gått två månader men man avvaktar..för någon kan ju ångra sig o vilja ha en begravingssermoni eller minnesstund..det finns bara två som kan ändra sig o det är jag o min bror. Bägge två har ingen tanke på att ändra på något men ändå väntar man. Tycker det är så ovärdigt mot mamma o familjen att bara låta tiden gå, o det är uselt att vi i familjen inte har ett dugg att säga till om.
 
Nä nu får det bli lite film, mer snorande o nysande..o så lite febersvettingar på det🤧🤒
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0