Värme

Jösses man smälter ju bort snart!! Förra sommaren kom min xman med en ac till mig, lägenheten jag flyttade in i hade solen liggande på från lunch tills dess att solen gick ned...så bara fönster på ett håll så tvärdrag gick inte att skapa. Denna ac fick följa med till Skåne o snacka om att jag o hundarna är överrens om att det är en av de saker vi inte skulle kunna klara oss utan. Då min fibro blir sämre av värmen så är det inte så jäkla kul just nu, envis som jag är så vägrar jag ju lägga mig ner o bara ge upp. Det fick jag bevis för idag när jag skulle ner till Malmö o träffa en kompis...inga kläder utan resår passade..jag är svullen som en ballong. Känns som om jag gått upp mina 14 kg igen men när jag ställde mig på vågen så hade jag inte gått upp ett gram..så troligen har jag gått ner lite till. Om man ser till den vätska som jag har ikroppen o att vågen visar samma som innan. Så jag betalar för att jag är envis. I morgon ska vi till stranden o det ska bli spännande att se hur jag mår på torsdagen.
Jag har tidigare gillat att hänga på stranden o sola men när jag träffade min xman så gillade han inte strandhäng så då blev det inte något sådant förrän nu. Att det nu ska bli lite svalare i solen är ju bara positivt o att stranden är ganska nära (cykelavstånd) är ju bara positivt.
Så att resa till Malmö kostar 100 kr enkel resa..hade fått mammas reskassekort då hon inte behöver det längre o där fanns till ena resan i alla fall. Den 15e är det dax för sommarkortet som kostar 695 o som gäller till mitten av augusti (tror jag) o gäller i hela länet, tyvärr finns det inte i min budget. Lite surt då det kortet innebär att man kan åka så mycket man vill runt i hela länet..men men, inte mycket att göra åt utan det är bara att anpassa sig efter det. Bara att hoppas på att nästa sommar så är läget helt annorlunda o då jäklar kan man susa runt i länet som ett bi 😝
 
  
 
 
Hade besök i min säng av en liten man som ville kolla på tornados. Sedan kollade vi lite tv o han gick o la sig. När jag gått in o borstat tänderna o skulle knö ner mig i sängen så hittade jag ett vapen. Det är ju så när man delar bostad med ett barnd..man hittar saker på de mest underliga ställen. Jag hittade hans nerfgun under min ena huvudkudde..så jag kunde skydda mig om det skulle komma tjyyyyvar o hundarna inte hörde dom 😍
 
O det är ju klart att det ligger något i det med hundar som den här..hade tjyyven killat Jönsson på magen så hade tjyyven varit sååå välkommen 😂
 
Nä nu får man väl blunda om man ska palla sol, stand o inte att glömma...GLASSEN!! Ska nog fan ha en mjukis med chokladströssel o en kulis med endast saltlakrits..
 
🤘
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0