Midsommar

Ja så la kroppen av i går så jag kunde inte ta mig mer än utanför med hundarna. Inte mycket att göra åt så jag ringde mamma o sa att tyvärr så kommer jag inte ut för jag kan knappt gå. Sedan så sov jag o vilade kroppen o på kvällen satt jag på balkongen ett tag. Jönsson är rädd för balkongen..troligen för att det är högt upp..så honom fick jag bära ut o lägga på en stol o sedan låg han där hela tiden :-) Han gick ut på egen hand lite senare men då smög han ut genom dörren o in under min stol..o där låg han tills det var dax att gå in o sova.
 
 
 
 
Idag så tog jag mig ut till mamma o hade med mig brända madlar från lövis. Hon åt halva påsen så när kvällsmaten kom så avstod hon. Det visade sig oxå att hon även ätit en massa när det var middag vid ett så inte undra på att det tog stopp. På måndag ska det införskaffas ett sommarkort o det är ju mer lönsamt än att fylla på reskassa. Det är ju lite drygt 40 spänn om dagen på buss till gullberna o ska jag sedan in till stan så är det 40 kr till. Sedan gäller det även på båtarna så satan vad jag ska turistbåta som avslappning. Ska minsann bli stammis 🤣 I morgon är det söndag o då är det vilodag..ska inte rensa, städa utan bara vila ordentligt. Har ju så himla svårt att pausa varje halvtimme när jag gör något. Fibron är igång på 80% o jag vill inte det ska bli hundra så jag får ett skov i flera dagar. Så när jag kom hem så började vi slappa lite o då det ska bli regn i morgon så körde vi lite mer balkonghäng. Tusse la sig i en stol o där låg han i ett bra tag :-) Jönsson satt i knät en stund innan han blev lite modigare o började ta sig runt balkongen...med magen tryckt mot golvet :-D
   
 
  
 
Himlen var otroligt vacker då molnen började ta sig fram på himlen..vi får väl se om det blir regn i morgon eller inte. Det spelar egentligen ingen roll för jag har massor på netflix att kolla ikapp :-)
 
 
Känner att ju mer jag dras ner desto mer osunt lever jag..så nu måste jag bromsa mig själv o försöka hålla balansen, o stoppa kasandet ner i hålet. Så på måndag så är det tillbaka till mina bra vanor, o för att ha koll så har jag nu gjort mat o träningsschema (både styrka o yoga), ställt mobil på larm o laddat upp med mina vitaminer o mineraler. Det är brunch (äter ju inte tidigt) mellis, middag o så det där teet jag fått av Hanna...som rensar kroppen o som jag tänker dricka varje kväll i två veckor. Pu Erh heter det visst o luktar örk o smakar örk..men man vänjer sig...tror det legat nedgrävt i jorden i några år..typ 😂
Då fibron är igång är IBS'en igång o magen känns som ett enda stort köttigt skavsår, så nu när jag get a grip så blir det snäll mat mot magen så den oxå kan komma ikapp. Tyvärr så går både IBS o Fibro igång av stress o det är något jag har massvis av just nu. Inre stress... Jag hoppas att yogan o meditationen tar lite udden av den men jag tvivlar på det..pga omständigheterna till stressen. Det är sjukt jobbigt att vara i det här området o det tar som fan på mig att inte bryta ihop varje dag. Jag tillåter mig en dag i veckan att klappa ihop på alla områden, o jag som trodde jag inte hade några tårar kvar..  Men det här är något jag måste ta mig igenom o det finns inga genvägar. Visst jag kan fly o låtsas som ingenting men vad fan hjälper det. Förr eller senare så kommer det i kapp en o då blir det 100 gånger värre, så det är bara att be a woman o rätta till boobsen ("kulorna") o get the shit done lixom.  
 
 
 
 
Over and out!!!🤘
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0