Dagarna går

Skulle kunna skriva en hel jävla uppsats om fega människor, egoister o sådana som tror att man löser sina problem genom att ignorera, undvika o byta håll o låtsas att det inte finns. Dock tänker jag inte göra det för då hamnar jag i ilskan o kasar närmre botten av min grop. Jag har annat jag måste lägga den lilla kraft jag har på, så den uppsatsen får bli en senare fråga.
Idag har vi (jag o dogsen) besök av en annan liten hund. Hennes matte jobbar kväll o då kunde hon ju hänga här inne med mina boys. Den ena gillar hon för han hänger med tungan, vill vara till lags o gör som hon säger (jönsson) Den andra gillar hon inte lika mycket för han gör inte alls som hon säger o kryper inte ett skit för henne (Tusse)
Tusse ja, stackars lilla pyret...nu väntar vi på att posten ska komma med hans halsband så han får lite hjälp. Det är inte det mest optimala för honom att vara här, men det finns ju ingen annan lösning o då får man göra det bästa av det.
Nu har man varit här o hämtat alla hjälpmedel mamma haft o sängen, det är bara hemtjänsten kvar som ska hämta ett lass saker. Så idag har jag dammsugit o svabbat golv o satt upp tvättid tills på fredag. Hann oxå med att färga håret men det blev inte riktigt som förra gången. Så länge det inte är brandgult, lysande orang, illgult eller lysande illrött så är jag nöjd 😂 
Var ute hos mamma med päron, äpplen, jordgubbar o godis då det var saker hon plötsligt blev sugen på. Hade fått låna bil av Kajsa så då behövde jag inte passa bussen. Som går två gånger i timmen mellan vissa klockslag o där efter en gång i timmen, man skulle kunna tro att mamma är långt ut i skogen men så är det inte. På torsdag o fredag ska jag äta med mamma, då blir det kalops ena dagen o fisk med spenat den andra dagen...o spenat är ju sååååå jäkla gott!! Så slipper jag ju laga mat oxå 😛
I morgon ska jag skaffa sopsäckar o så måste jag ha lite hundgodis..ska även in till stan o skaffa mig lite mer ävjeT hos Hanna i Tboden..ja rena systemet T då jag missat två dagar 🤣
 
Jag försöker hålla vardagliga saker igång o i fokus för att kunna orka med det oundvikliga, köra på som vanligt för att inte duka under allt som ligger på axlarna. Att stå ensam med att hålla mamma uppe o samtidigt hålla uppe sig själv är fan inte enkelt. Jag skulle kunna gråta varje gång jag är hos henne men det hjälper ju inte mamma, så jag har en stund varje kväll där jag gråter o gråter. Av utmattning rent själsligt o när jag ändå är igång så gråter jag över förlusten av bonusbarnet, över mannen jag älskade, över den jag en gång var innan fibro o depression. Nä, det hjälper inte men det lättar på trycket. Ibland saknar jag att kunna luta mig bakåt mot min man o låta lite av hans styrka sippra in i mig, veta att om jag faller så torkar han mina tårar o peppar mig...ja när han inte sviker, bedrar, ljuger o krossar mig men det gällde ju bara när han var otrogen 🙄..annars var han ju faktiskt att lita på..
Nu är det som det är så jag får fan klara mig själv o det var väl fan om jag inte skulle hålla tills slutet..sedan kan jag falla men fan inte innan. En av mina underbara vänner skrev idag till mig: "Jag beundrar dig. Trots elände är du stark. Fy fan för fega jävlar." Detta är från en kvinna som har så mycket styrka, som roddar runt en massa för allt o alla. Som själv har en kropp som klappar ihop i skov o leder som måste tömmas o som har ett tänk som fler borde ha. Hade det funnits fler som henne hade världen varit en så mycket bättre plats att leva på. Idag skrev hon att alla kan, det handlar bara om vilja...o hon har så jävla rätt. Om folk slutade tänka på bara sig själva, slutade fega, ägde sig själv o sina problem istället för att fly..o så vilja på det..fy fan vad man kunde uppnå mycket...o tänk vad man kunde lösa problem..
 
Nä nu ska jag sätta mig på balkogen igen o se solnedgången...o andas...o bara finnas o rensa skallen
 
 
Att gå ensam på toa är bara att glömma :-) Sofi kallade dom de tre musketörerna o det är ju faktiskt ganska passande
 
Ja o så var det ju färgandet 😁
 
  
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0