Utslagna av värmen

Idag har både jag o hundarna varit utslagna av värmen. Trodde inte det var så varmt först då det var molningt o här ute på berget så var vinden frisk. Tog mig in till stan för att gå min gamla motionsrunda men gick bara halva o sedan fick jag ta bussen tillbaka. Hade så ont i kroppen att jag knappt kom från bussen o "hem". Gick snabbt ut en runda med hundarna o sedan har vi bara legat i värmen o mått skit. Är som dundertandvärk i hela kroppen o natten kommer att bli lång.
 
 
Tusse är helt knäpp o har i flera dagar gått på Jönsson, säger till honom minst 50 ggr per dag. På fredag har han tid för kemisk kastrering med chip (hans husses val) så får vi se om det hjälper. Har gått så långt att jag måste ha dom skilda åt när det är som värst, o när jag lämnar dom ensamma. Värmen är inte bra för någon känns det som o även om det fläktar på berget så kommer vinden från fel håll.
 
Så var det ju det här med linsen..ja asså vilket jäkla strul...nu funkar det bättre att sätta i o ta ur men insåg att styrkan inte var rätt. Så nu väntar jag på att ny lins ska komma med annan styrka o så testar vi den o ser om det blir bättre. Smart med prenumeration, då får man sex linser som är för ett halvår, tre flaskor linsvätsa per halvår o om det blir problem eller fel på styrkan så fixas det gratis. Priset är 150 kr/månad, dvs halva priset då jag bara har en lins. Känns lite konstigt med bara en lins men det funkar säger dom så då litar vi på det. Hjärnan är ju en makalös geléklump.
 
 
Kommer att bli ett längre inlägg fram över om paliativa vården o allt runt om kring det, men det får vänta för just nu så vill inte min kropp som jag vill. Har gått på full fart i över en månad o det börjar ta ut sin rätt, har inte sovit en hel natt på två veckor o det börjar slita. Sedan är det allt man måste kämpa för där ute, tex det här med medicineringen mm mm. Igår så tog det en kvart att få mamma att ta sin medicin, hon har alltid haft svårt att ta tabletter o vill ha något till..som tex knäckebröd eller kex men bäst är gurka. Låter wierd men det är både vätska o solitt så går det lättare, så jag ska ta med gurka ut i morgon. Läkaren tyckte att vi skulle ut med henne om kvällarna i rullstolen då det är svalare då. Vi har tidigare pratat om att ha ut henne i sängen men den har en luftfylld madrass o är kopplad till kontakt i väggen. Så lösningen skulle vara en lååååång förlängningskabel men vi la det på is, dock är det nu aktuellt igen då mamma är för trött för att upp i rullstolen o vi vägrar tvinga henne. Vi har nu varannan kväll för att ta ut henne i rullstolen men grejen är att hon är ju som tröttast då o zonar mest ut med blicken på teven, eller så slumrar hon. Bästa tiden är nu är på morgonen men jag lämnar den tiden till barnbarnet, så han o farmor får ut det mesta av tiden han är här. Jag håller mig till varannan kväll dock blir det eftermiddag i morgon då jag har planer sedan tidigare. Har ju åkt båt en dag (på en söndag som är fridag)  o imorgon ska jag gå på bio med U. Hon jobbar på paliativa men arbetstränar på annat ställe så jag tänkte pick her brain om lite saker jag funderar på. Har även en tid med kuratorn i paliativa teamet då jag vill ventilera lite funderingar som jag själv har. Jag har ju fått en månad med mamma där vi rett ut saker, skrattat, slängt käft, pratat om döden o vad hon vill jag ska göra. Jag har rensat det hon bett mig om o i förra veckan sa hon till morborsfru att hon ville jag skulle ordna med alla papper, uppsägningar mm då jag vet o har koll. Så då får jag ju göra det, för jag har ju faktiskt koll då jag hjälpt till med räkningar, ansökningar om sänkt vårdkostnad, kontakt med hemtjänsten, hanläggaren på kommunen mm mm. Har ju rensat bort det hon bad mig göra, samt ta bort det som hon lånat av mig. Det som är kvar här av det hon lånat är köksbordet o teven (kistan är borta) men det ska tas bort till helgen, så är det ett par säckar som ska till bubbetorp. Utöver det så är det bara soffan som är borta o en golvlampa hon gav till U. Balkongmöbler o dynbox fick Glumslöv, dynboxen står kvar här tills jag ska hem då allt inte gick in i deras bil dom fick oxå en tavla över Glumslöv. Själv har jag tagit lite foton från när jag var liten, några glas som är sedan mamma o pappas lysning, luftmadrassen, någon tröja men det är oxå allt. Har inte någon plats för det o sedan så har jag så mycket hushållsgrejer, porslin o glas att det räcker. Lämnar dock kaffeservisen från samma lysning då jag inte dricker kaffe, går kanske att sälja men jag pallar inte lägga ner jobbet på det. Kommer att rensa kyl o frys o stänga av det, så får hen tömma stället bäst hen vill o ta det hen vill ha o återlämna nycklarna. Ska lägga lapp med info o telenr när det är dax.
Det som är dax nu är rastning av hundar o sedan försöka få någon timmes sömn. Det är lite svalare nu när jag dragit ut sängen i rummet o har balkongdörren öppen..just nu spelar det nog inte någon roll om man så sov på balkongen så varmt o kletigt är det. Hissen har AC men där kan man ju inte sova tyvärr.
Får hoppas på att det blir regn nästa vecka som SMHI lovat så tills dess får man stå ut o leva med värkhelvetet. 
 
😰
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0