Väntan är slut

Så det jag väntade på var svar på ansökning till utbildning. Jag klarade alla tester för att bli lokförare o kom in på skolan men som reserv. Tyvärr var utbildningen otroligt populär detta året så det var en extrem konkurrens. Sedan så fick man inte tillgodoräkna sig sina betyg från utlandet så där tappade jag en del (enligt dom som ansvarade för testningen) Dock gäller mitt intyg i fem år så jag kan söka nästa omgång. Ska oxå kolla upp om det går att använda intyget på andra skolor i landet..det är ju godkänt av Transportstyrelsen.
Något som var störigt är att är man van vid Apple datorer så är det lite jobbigt att sitta vid ett gigantiskt tangentbord, där det är brett mellan tangenterna o allt är lite "snett", för man är inte lika snabb i fingrarna jämfört med något man är van vid🙂 Så långt tänkte ju inte jag o blev lite what the fuck är detta för stenåldersbjässe jag har framför mig 😱😂
 
På tisdag ska jag till Malmö o får ut min uniform o allt som hör till den, köra en snabbkurs med L o två andra o förhoppningsvis få lite turer. När jag sa till chefen att jag står som reserv men att det inte blir plugg denna gången så sa han typ: så tråkigt för dig men toppen för oss, då kan vi använda dig till en hel del.
Ja det har han ju rätt i för nu kan jag ju oxå köra sommaren o då utanför Sverige. Måste dock till typ Jula o ordan mig en redig nyckel för tyvärr så är min galma trotjänare uppe i karlskrona o jag har inte råd att åka dit o leta i förrådet efter den, även om den hade känts bäst. Så nu tänkte jag kidnappa L's nyckel så jag får rätt mått o ut o botanisera så jag hittar en som är bra men smidig.
 
Morbor är äntligen hemma igen men man har inte hittat problemet så det är till att gå hemma o vänta på svar från prover o annat. Hoppas att medicinerna han fått kan ge lite resultat så han kommer tillbaka till sitt gamla vanliga jag ❤
 
Då det är fantastiskt väder ute med mulet o grått men utan blåst så tänkte jag ta mig en långrunda, dock får jag ha dunjackan då blixlåsen på parkan gått sönder..sjukt irriterande..så jag måste skaffa nytt blixtlås o byta. Dunjackan är tvättad o nu mer inte vattentåglig så jag måste ordna med att spraya den med textil impregnering, ett jädra meckande. Så det där med att ha flyt varade inte så länge. Ja jag vet, man ska inte ha förhoppningar för det ger bara bakslag.
Ibland önskar jag att man kunde få somna o sedan vakna till det man innerst inne önskar o längtar efter..bara en gång i livet..o inte saker som en massa pengar eller materiella ting, utan det själen behöver o det som ger en ro, glädje o får livslusten att brinna starkt. Inte problem, drama, tjafs o sånt som suger energi ifrån en. Nu händer ju inte under tyvärr 🙄 Tror man måste lära sig att vara ensam med sig själv, tycka om sig själv som man är, att kunna leva utan bekräftelse från allt o alla..o utan en massa gömmande bakom annat, för att kunna få ro, lugn o bli riktigt stark o må bra i kropp o själ. Ja det var dagens "filijosiferande" o vi avslutar även med en liten ordruta 😄
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0