Vet inte vart man ska börja

Tusse är en plåga för både mig o Jönsson. Det där chippet har nu suttit i tre veckor snart o än har det inte gjort annat än ökat hans könsdrift. Hans husse skickade för någon vecka sedan att han skulle återkomma om hur o när han kan ha Tusse..han sa i o för sig inte vilket år. Det är så otroligt respektlöst att bara skriva så o sedan en lång tystnad igen. Troligen är han upptagen med att slicka röv o rädda andra djur, så det kommer att sluta med att jag kommer att få göra något åt det på egen hand. Tusse mår inte själv bra av att vara så här o han ska fan inte behöva lida för att hans husse är en feg skit. Skulle nu husses spöke vara den som är på tvären så är ju inte hon heller mycket av en djurvän, låta ett djur må skit för att vad? för att han har djuret med mig... Nu ska Tusse på tandsanering på tisdag o det är han verkligen i behov av. Då han är en pudel så har dom ganska risiga tänder o hittills har han alla kvar o är ändå sex år. Trots att jag borstar så har han massa tandsten på ett kick o jag har provat allt men inget hjälper. Min gamla pudel hade jättefina tänder ända tills han gick bort o då var han 11 år. Vi fick alltid beröm hos vetten över hans fina tänder ✌ Tyvärr så är det ju inte så på den här sötnöten men han har andra fördelar ❤
I måndags fick jag åka upp till karlskrona för att hämta mammas saker på hospiset. Jag trodde att dom packat i hop alla saker men så var ju inte fallet. Jag fick ner till hennes rum, där namnet fortfarande stod på dörren, o alla saker var som dom var tidigare. Man hade tömt sängen men annars så var det som om hon bara gått ut en stund. Sjukt jobbigt att sortera det som skulle slängas, vissa saker lämnade jag kvar till andra o hennes grejer som glasögon o sånt tog jag hem till hennes lägenhet. Sedan var jag på skatteverket för att be dom skicka dödsattesten när den var kommen. Så till kommunen o prata om dödsboanmälan men den personen var inte där utan skulle höra av sig nästa vecka. Vad det gäller lägenheten så ska den sägas upp på speciell blankett o både jag o mitt syskon ska skriva på. Så den ska skrivas ut i Glumslöv o sedan skickas för påskrift innan den kan skickas in o det tilsammas med kopia på dödsattesten. Så med hur jag mått så har jag inte orkat åka o fixa blanketten men så har ju ändå inte attesten kommit. Efter allt rännande över stan (skatteverket hade flyttat till andra sidan stan)  så var det bara att sätta sig i bilen o köra hem igen.
Mitt syskon o jag har nu pratat per telefon o det gick över förväntan. Vi är nu på samma ställe när det gäller hela processen, dvs överrens. Jag tar pappersarbetet o han tar det praktiska o lägenheten får vi prata om längre fram när vi får lov att tömma den. 
Är så glad över att jag har min bff i samma bostad o hennes "skitunge" för man blir distraherad o har inte tid till att gräva ner sig totalt. Visst att jag har stunder i min ensamhet där jag är ledsen o känner att livet är skit o totalt meningslöst..men jag har inte tid att ha dom lika ofta.
Som igår så skulle jag till kiropraktorn i Malmö o fick ta med mig "skitungen" 😍 Han var jättduktig o vi åkte både tåg o buss. Han var med o väntade på min tur, med inne o såg när man knakade mitt skelett 😆. Sedan så åkte vi med Sofie tillbaka till hyllie där vi gick in på Emporia o krängde mat, o så skulle vi hem. Ner o ta pågatåget men fick byta i lund till ett annat då det var jätteförseningar o ändrad rutt o man hoppade över vissa stationer..men tillslut så kom vi hem. I dag har jag varit uppe o sett till att "skitungen" kom ur sängen o till skolan o sedan gick jag o la mig igen. Fasen så trött jag var, o så ont jag hade..o fibron bara tjooohooo nu får jag glänsa..o så får jag inte sitta heller (himla otur moahahaha) Fick övningar jag skulle göra o det har jag gjort o så ska jag tillbaka på onsdag. Får inte träna o inte gå långa rundor utan fler korta (sååå dödens trist) På vår pågatågsresa hem så underhöll vi vår omgivning med tokigheter o våra planer på practial jokes att utöva på barnets mamma 😂 Vid ett tillfälle så skrattade vi så vi knappt fick luft o inte kunde vi sluta..hela vagnen skrattade åt oss för att vi inte kunde sluta skratta..o skratt smittar ju som bekant..många log åt oss när vi gick förbi dom då vi skulle av. En dam sa att jag hade så bra hand om honom o att vi hade ett underbart samspel. Ja we rock så är det bara 🤘
Idag har jag som sagt fått vila o när Siiiiiiimoooon kom från skolan så låg vi på min säng, han med paddan o jag med datorn, o spelade spel. Ja vi åt några Brago kex oxå o så fjantade vi oss lite givetvis.
Så det har varit fullt upp senaste dagarna för att jag ska ens hinna vara ledsen men nu när det är kväll o tyst så kommer ju allt fram i ljuset. Finns ju inget som håller det borta..allt ska ta sån jävla tid. Det med avlut går ju fortare än det som inte har avslut. 
Har nu en massa pappersarbete framför mig när jag väl fått dödsattesten o lär väl slita mitt hår med all byåkrati.
 
Sedan så upptäckte jag att jag hade fem terminer kvar på CSN så nu har jag sökt utbildning. Tror inte att jag kommer in....ja asså med mitt oflyt senaste två åren så lär ju chansen vara liten...men man vet ju inte om man inte söker. Så vi får se helt enkelt 🙃
 
 
 
 
 
 
Detta passar in på så mycket även på en själv.
 
Ja o det där med en lins funkade inte. När jag pratade med läkaren så sa han att vissa använder bägge hjärnhalvorna lika mycket o då går det inte att lura hjärnan... Asså med andra ord sa han att jag är för intelligent att låta mig luras av en lins 😜 Så nu kommer det två stycken i posten o så får vi se om hjärnan blir nöjd då 🙄
 
 
❤❤❤
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0