En vecka har gått

Så är det en vecka sedan Tusse opererades i munnen o idag är det återbesök. Det har gått ganska bra förutom avsaknaden av leksaker..dom tycker det är sjukt trist att vara utan framförallt bollar. Fast det är ju bara tre veckor kvar tills dom kan tas fram igen..obs bara 🙄
Den där kemiska kastreringen har fortfarande inte gett någon effekt o i natt höll jag på att bli knäpp på Tusse. Han var på den sovande Jönsson konstant. Det buffades, knuffades o så snorren i fejset på Jönnson igenom hela natten. För några veckor sedan skrev xmannen att han skulle återkomma om hur o när han kunde ha Tusse...har inte hört ett ljud om det. Om han nu inte vill ha honom för att han inte passar in, eller för att spöket inte vill ha hund eller vad fan det nu finns för ursäkt..varför lät han då inte honom bara fortsätta sova när han var nedsövd? När jag ringde o sa vad det skulle kosta så gav jag honom valet att låta honom sova vidare..men icke utan xmannen skulle lösa ut honom. Hörde ifrån honom i fredags o i söndags utöver det inte ett ljud, inte en fråga om Tusse. Idag är det återbesök o han vet om det men lär säkert inte höra av sig o fråga vad vetten sagt o jag tänker inte skriva o berätta. Hans intresse är ju inte så stort så varför ska jag då anstränga mig. Jag fattar inte varför han inte bara kan sätta ner foten (han som skulle lära sig detta) o ta hand om sin hund som mår skit! Låter sig styras av ett spöke..har fått höra en massa om henne o hur flat xmannen är..synd att Tusse ska få sitta i kläm för det.
 
Igår satt jag o försökte få tag på ställen gällande alla papper som ska med i en dödsboanmälan..du har köplats 194 o beräknad väntetid är 46 minuter.. asså seriöst.. I dag är det bara att fortsätta traggla vidare för att få ihop allt. Ett ställe sa att dom anlitar ett annat företag till att skicka ut krav/skuld/ränte besked o att dom i månadsskiftet får info om att någon avlidit, sedan tar det några veckor. Fick förklara att vi har ca tre veckor på oss att få ihop alla papper o skicka in...Det är som att bara för någon är död så är det okay att det tar tid, när det egentligen borde vara tvärt om.
 
Vädret börjar äntligen bli höstigare o med det kommer sval luft o regnskurar. Här om kvällen var jag ute på en runda o då det var svalt så kunde då inviga min träningshoodie 😂 Tackar än en gång M för denna fina gåva o lovar att jag ska nyttja den ofta 😇
  
 
Då vi i alla i det här huset har en massa skor o hallen är liten så det nu vidtagits åtgärer i form av en stor skohylla. Där har alla fått hyllor efter längd 😂😂 för att det ska vara enkelt att sätta upp sina skor...svårast har ju Simon o det har inte med hans längd att göra hahahahaha. Igår fick han under suck o stön gå ner o ta hand om "problemet" men det gjordes under kraftiga eyerolls 🤣 Fyra hyllor var till de vuxna o två till barnet. Ser ut som om jag har flest skor men så är inte fallet, utan detta är mer 2/3 av alla mina skor. Kombon har garderober fulla o hade behövt två sådana här till alla sina skor..dock är hallen liten så det får bara plats en.
 
Det har oxå till kommit en korv o bröd gill..o den är jättefin o funkar helt okay. Dock får man inte i per i viken korvar utan dom måste delas. Tar man dom på hälften så blir dom mindre än korvbröden, vilket kan irritera folk o då får man kapa av en trejdedel för att dom ska bli i synk med bröden 🤓 Bröden får inte heller vara för tunna eller för torra..som om man vill ha torra körvbrön 🙄 Efter ett par test för att få in rätt värme så blev det hur bra som helst..som en friggin brödrost lixom. 
 
Har gett upp mitt lila hår då jag inte pallar utväxten. Det blev att färga mörkt så nu är det bara lite skimmer av lila kvar. Tog en bild direkt efter o har massa överskotts färg kvar men man ser att det är lite lila kvar. Tänk om det funnits tabletter man kunnat ta varje dag för att ändra hårfärg o behålla den utan utväxter 👏 Ta en lila tablett o utväxten o hela håret blir lila..what a grej det hade varit 😍 (har olja i hårtopparna)
 
 
Saknar Karlskronas skärgår o öar (utsikten från fd fam löfgrens hem)
   
 
För er som inte vet så ligger karlskrona på en ö...så det är hav överallt...ingen jävla sjöpöl utan hav 😍
Jag hade en minut ner till havet..o det saknar jag...nu tar det en kvart att gå 😂
  
 
 
 
Avslutar med en bild tagen, från bilen, mellan Glumslöv o Rydebäck.. Även om det tar en kvart att gå hemifrån, o ingen utsikt över havet, så är det hav i luften...o det är viktigt. Vart jag än kommer att hamna så måste det finnas hav, hav i luften eller stora vattensamlingar (helst ska dom röra på sig..dvs inga små pölar som bara odlar mygg)
 
 
 Bis bald!! 🤘
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0