Det tar aldrig slut..

Jag tror fan jag är cursed!!! När jag inte tror det kan hända mer skit så pang in my face!!! Så nu har jag Tusse som ska ha antibiotika o morfin två ggr per dag. Inga leksaker, bollar eller ben på fyra veckor o sedan försiktigt i fyra veckor. Han har fått operera ut 18 tänder..något som kunde undvikits. Givetvis så ingår inte tandvård/problem i hundförsäkringar...givetvis!! 
Så här kommer ett tips till alla er som har hundar men inte rikgit koll på tandbiten mer än att man ska ta bort tandsten. Det gjorde vi oxå på Tusse..senast för lite mer än ett år sedan..tyvärr på ett ställe där man inte har tandröntgen o tar bilder. Så här stod vi nu med tandlossning o abscesser vid tandrötterna. Nedre käkens ena sida är helt tom på tänder..man kan inte heller bara dra ut dom utan tanden ska delas, sedan skär man upp tandköttet o viker ner det, borrar bort käkben o lyfter ut tanddelarna, spolar rent, viker tillbaka tandköttet o syr i hop. Problemet är att käkbenet nu är så försvagat så det är lekförbud  o sånt som kan riskera att benet går av.
Det här är ju mindre kul för Jönsson som inte fattar varför alla leksaker o ben har försvunnit. Efter två dagar börjar han bli grymt uttråkad o kan liknas vid ett barn som plötsligt fått ipad/tvspel/dator förbud.
Så tandproblem faller inte under hundförsäkringen utan man kan räkna med saftiga summor beroende på hur många tänder som måste ut. Tack o lov så är det sytt med stygn som ska falla av sig självt så man behöver inte åka tillbaka o plåga stackarn än mer än det är.
 
Sedan så har ju fkassan haft en månad på sig att bedömma mitt senaste läkarintyg...ny fkassa.. o det har ju gått mindre bra. 4500 betalar dom ut den 27e..så nu måste jag bråka o stöka där.
Så har vi ju dödsboanmälan o allt som kommer med den..ska få papper denna veckan om vad det är dom vill ha in, o troligen får jag jaga runt efter det oxå.
Jag har ingen aning om när jag ska ha tillräckligt med tid o lugn för att få sörja alla förluster jag haft senaste två åren. Tid att komma i kapp o andas...tanken på att ens kunna åka iväg en vecka är bara att glömma..dels så har jag inte någon som kan ta hundarna en vecka o sedan finns det inte pengar till något sådant. Hade varit så skönt med total tystnad i en vecka. Bara tala om att man är okay med ett meddelande då o då..få perspektiv o att få andas. Möjligheten att kunna skriva av mig o reda ut tankar o känsior..sätta ord på förtvivlan o det svarta.. 
Ja det får helt enkelt förbli en dröm..kanske någon gång om några år eller så..
 
Snart är det dax för Tusses mediciner, mat o så en kvällsrunda o sedan pang i sängen..är sååå trött nu för tiden o det är väl för att jag äntligen börjat slappna av i kroppen. Stressen för ekonomin gör att min mage rasar o att jag har huvudvärk minst varannan dag. 
Har dock börjat ta kontroll över det jag stoppar i mig så varannan dag no carb high fat o varannan dag low carb low fat. Vill ju inte att förbränningen ska stagnera o att variera varannan dag håller den igång..tricky tricky. Så för att inte ha ihjäl någon när jag ska lägga av med sockret så blir det frukt o juice att fasa ut med. Hittade asgoda päron på hemköp i Ryyyyydebäck. Lite som dom man pallade i trädgårdar när man var liten. Ja det är preskiberat nu då det är vääääldigt länge sedan det hände 😝
 
 
Idag tog jag bort mitt lila hår för jag orkar inte hålla på med utväxten hela tiden. När jag har lite pengar över någon gång så tänkte jag gå till frissan o klippa av en dm...eller en o en halv dm... det börjar bli för långt nu o topparna blir så torra av all färg. Så av med en bra bit så det får lite mer liv..någon gång..typ...jul hahahahaha
 
Nä får väl ta tag i medicineringen av Tusse ❤
 
 
Drogad hund som ser något
vi andra inte kan se 😂                        Medicinladdning
          
 
 
                                                            
Älskade lilla hund ❤
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0