Folk som bara tar en..enda

Jag är väldigt openminded o tar folk för vad dom är. Ät vad du vill så äter jag vad jag vill, här döms ingen för sin kost eller smak..men...vad är det med folk som tar bara en enda ahlgrens bil????😳 Eller en enda ostbåge eller ett enda chips..eller en enda morotsstav med dippa eller en halv salt pinne??? Vem gör det..bara tar en/ett??
Antingen så måste det vara någon med fuktansvärda kontroll issues..för är man allergisk eller liknande så äter man ju inte alls..eller en självplågare. Jag tror det sistnämnda.. för det hade plågat mig 😆
Nu är inte jag en person som kan sätta i mig en hel påse chips, pinnar eller ostbågar. Dock har jag satt i mig en hel påse bilar, där följden alltid blir illamående o sockeroverload..o inte lär jag mig av det heller *rolling my eyes*
Jag äter en näve chips eller två men sedan är det bra..men att ta ett chips...det går ju fan inte. Alltså tror jag på att man är någon form av självplågare. Att känna det där starka suget efter ett chips till eller en bil till men inte tillfredställa begäret..det är ju att plåga sig själv i onödan..ja om man nu inte gillar det, för då är det ju förståligt att man vill uppnå känslan. Maaj gaaad nu kommer jag att se på dessa personer på ett annat sätt...why gick min hjärna down that road 😂
Har det med kontroll så är det ju lite läskigt. Visst att självkontroll är en ganska bra egenskap..jag nyttjar den emellanåt själv..men en ostkrok lixom, där går det ju lite över styr. Då kan man ju börja undar över om man är kontrollstyrd i allt då 🤔 Typ, nä bara en köttbulle, en potatis o en slev sås (jag hade ju tagit största sleven då köttbullesås är sååå gott). Eller sorry darling men vi har redan kramats en gång i dag o du har fått en puss så nu får du vänta tills i morgon. Hur gör man vid tvätt?? Är det endast en maskin eller ett plagg per maskin.. Helt klart ganska creepy att tänka på, o då undrar man ju varför jag klurar på detta.
Jo, jag har en vän vars vän är en sådan "en enda" person. Jag tänkte OCD med en gång men min vän har studerat detta noga o det finns inga andra tecken på OCD eller ticks. Han är bara en "en enda" person o givetvis vill ju jag träffa denna personen i studiesyfte.
Jag gillar ju att lära mig saker o att klura mig fram till lösningar, resultat, terorier etc etc. Då en sådan här person är lite udda i mina ögon så vill jag ju givetvis veta why? Förstå vad det är som gör honom till en "en enda" person. Ja, även om det skulle vara något kinky med siffran 1 så kan det ju var intressant att veta. För vem vet, man kan ju behöva den informationen någon gång i framtiden. Det har hänt tidigare att mitt värdelösa vetande har imponerat på folk. I bland är det bra för självkänslan att kunna imponera med saker som ingen annan tänkt på att lära sig..mer än jag..för att min hjärna behöver stimulans..eller för att jag är lite hmmm..vetgirig? 🤓🤓
 
God natt o må lugnet härska i några timmar 😴
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0