Sämre för att bli bättre

I förrgår var jag hos kiropraktorn o när jag var på väg hem kom huvudvärken o jag däckade i ett par timmar. I går var kroppen helt ond men inte fibroond utan knakond..ja ni fattar vad jag menar 😂 Grejen är att det fungerar o jag önskar att jag hade haft råd att fortsätta efter oktober. Mitt högkostnadskort gäller ju bara en kort tid tyvärr o lägga 200 två gånger i månaden finns inte på kartan. Visst är kroppen amazing med att man kan "plåga" o hantera den så man får ont men att det är för att den ska må bättre..att man kallar det att ta hand om sin kropp 🙃 Avverkade i alla fall ca 14 000 steg förrgår o igår ca 13 000..liiite minde men ändå över målgränsen på 10 000.
Så jag kunde inte hålla mig från vågen...det är så svårt i början när man medvetet ger sig på att ändra sin kost, för att må bättre o bli av med alla mådåligtkilon..så på 13 dagar har jag gått ner 2,2 kg. Så totalt 16 kg sedan första januari men då har jag stått stilla under längre perioder, o det är först nu jag medvetet jobbar för att må fysiskt bättre.
Igår var jag även ansvarig för att S skulle till simmis. Hade helt glömt hur apvarmt det är i en simhall o där satt jag i en timme o när vi väl kom ut så var jag genomsvettig..som tur var hade jag snodd med mig så jag slapp se ut som om jag kört fingrarna i ett eluttag. På vägen hem från Landskrona så körde vi en sightseeing runda o fjantade oss lite innan vi körde hem. Då L jobbade till mitt i natten så hade vi spelkväll, kvällsmacka, snackstund o sedan somnade S i min säg med hundarna runt sig. När L kom hem låg S längst ni vid väggen o var väl inte det mest medgörliga barnet att lyfta ur o flytta.
I dag har jag städat som fan o sedan bara softat..min IBS har julafton o som tur är har jag en carbfri dag, dock så märker jag att ju mindre carbs jag äter desto mer noga måste jag vara med vartifrån dom kommer. Min IBS mår bäst av att han mindre gluten så jag får väl bli bättre på det oxå..så småningom.
Är ensam hemma i helgen så i morgon är det tvättdag o på lördag kommer en vän hit o vi jag tänkte laga middag. Vad har jag inte betämt ännu men det är några dagar kvar att fundera på det..lutar åt räkor kanske...eller fisk...får rota lite bland mina recept eller hitt på nå nytt.
Nu ska jag snart ta på mig o gå ut med hundarna, tänkte ta oss bort till hundhägnet o släppa loss odjuren. Är lite off men det går väl över. Det är ju som det är med allt..Dödsboanmälan är klar o på väg in o jag väntade mig samtal idag om huruvida vi kan tömma lägenheten innan anmälan är avslutad. Ingen ringde så får nog vänta till tisdag nästa vecka (då personen är där igen). Man har redan visa lägenheten så det behövs verkligen att få tillstånd att får ut allt innan den siste.
Nä den där prommisen var det ju..
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0