Det man inte har i huvudet..

I dag har jag haft en riktig skitdag!! Det började bra då Karin kom hit på morgonen o vi gick en sväng med hundarna. Sedan skulle jag in till stan o banken för att ordna med sista pappret till dödsboanmälan. Fick lift in med Karin som släppte av mig på Knutan, o så långt var allt okay. När jag är på väg ut så inser jag att jag inte fått med mig papprens om behövs för att få ut pappret som var viktigt... Så jag ser att det går ett påga tillbaka om fyra minuter så full rulle ner o på tåget. Kliver av o ser att nästa tåg in till stan går om tjugo minuter. Full rulle hem, in o hämta pappren, hej då igen, ner till stationen o så på påga mot stan. Så när jag sitter där så bara kommer tårarna o jag vet inte varför. Har återhämtat mig efter några minuter o är då tillbaka i stan. Upp o rätt in i armarna på en gammak kär kollega. Då vi inte setts på ett tag blev det en snabb uppdatering o då vi kom till bonusbarnet o att jag inte sett honom sedan september -17 så kom tårarna igen. Hämtade mig snabbt o vi pratade vidare en stund till. Sedan ut o till banken... där det tog en jäkla tid o dividerande men så tillslut så fick jag pappret o kunde ta mig tillbaka hem..o hela dagen var off efter det. Jag har varit ledsen, ensamt, irriterad o allmänt off. Den ena hunden har pipit o den andra skäller för minsta ljud..något som verkligen tagit på mina nerver idag.
I morgon ska jag till kiropraktorn i Malmö (frikort o provapåtvåveckor skånekort) o sedan tänkte jag ta hundarna till rastgården..jepp, har upptäckt att rydebäck har en hundrastgård....som är ca 5 000 kvadratmeter så det borde ju räcka för odågorna att ränna runt på. Tyvärr så är det fortfarande leksaksförbud så dom får nöja sig med att bara ränna runt. Jönsson lär köra sin stil vilket är att planlöst springa runt överallt o skälla rätt ut till absolut ingenting..men what ever float his boat lixom 😊 I dag hade jag carbdag o vi gjorde burgare o pommes...hamburgerbröd o pommes har jag inte ätit sedan jag drog ner på carbsen. Har ätit grovt bröd, kokt potatis o popcorn, så tack o hej sa magen åt pommes o burgarbröd 😩.
Så denna dagen har jag insett att dåliga dagar ska jag inte gå ut bland folk. Ha en lapp sittandes synligt när det är något viktig jag ska ha med mig. Att inte dra i mig både vitt bröd o tex pommes på en o samma dag..att välja mina carbs lixom 🙄 Sedan åt jag inte någon frulle utan åt bilar 😂 Ja en minimini påse..inte enstor fet påse, även om det varit en barnlek att hälla i sig, o jag har halva minipåsen kvar.
Så trots en skitdag så krängde jag inte en stor påse o inte ens halva minipåsen. Tycker dom borde ha salta bilar i minipåse oxå..eller kanske inte 😇 Jag har i alla fall gått 14931 steg o det är jag nöjd med, o t-shirts som tidigare varit för tajta (hatar när det sitter åt) är okay att ha på sig..ja nästan i alla fall..
 
Till höger: Jönsson                                        Till vänster: Tusse
  
 
O nu är dom under täcket. Funderar på att ge dom ett eget täcke men det lär väl inte hjälpa 🙄
Får hålla tummarna att morgondagen går bättre..ja att jag kan stoppa ev okontrollerbart spontangråtande. Gör mig lite rädd för vad som händer när allt med mamma är klart o allt jag bär på får komma fram, det är ju inte lite jag samlat på mig. Har ju ett nytt landsting nu så då kan jag få sajkolog ett antal gånger igen, så bara mina journaler kommer hit så läkaren kan sätta sig in i "ärendet". Det kunde han inte denna gången så frågan är om läkarintyget ens kommer att godkännas. Försöker få tag på min handläggare men det är fan inte det lättaste, så jag får väl ta mig dit o fråga om hon finns kvar 😂
 
 
 
 
Over and out!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0