Vecka två av Tusses burvila är snart till ända..

Inte sett en så stark regnbåge på väldigt länge..o precis utanför sovrumsfönstret. Ett tecken? Nä, bara regn o sol 😊
 
 
 
Vecka två i att hålla Tusse lugn o det blir svårare o svårare. Efter att blivit smått deprimerad o inte velat äta o dricka så fick jag börja släppa ut honom. Bara där jag var o inte lämnad ensam, så tex i sängen eller soffan fick han var utanför buren. Givetvis så tog han sina chanser när han började bättre på sig o han är snabb som fasen. Själv är jag oxå uttråkad o har ju inte kunnat ut o gå, ylande instängd hund har hindrat, så då har jag fått göra annat. Plockat o sorterat...ska ta hundarnas grejer i morgon tänkte jag. Koppel, halsband, selen mm som inte används för att det är förstort eller förlitet. I går tog jag o putsade silversmycken o här är två armband jag fått av min mormor för måååååånga år sedan. Det till vänster kommer från Tusnisien o är ganska tungt, det till höger vet jag inte vart det kommer ifrån men väger nästan ingenting. Jag är så dålig på att använda dessa, lite för att jag är rädd att tappa dom, vilket är synd då de är unika o vackra..var o en på sitt vis.
 
 
Har oxå hunnit fixa naglarna även om jag delade upp dom på två dagar. Det blir så när man gör många saker på en gång, man får klämma in där det finns tid helt enkelt. Dock är dom nu alla rosa o glittriga 😍
 
 
Så har det snart gått en månad utan Pepsi Max o det var ett helvete i början. En vecka av sjukt dunkande huvudvärk, irritation o abstinens men jag höll ut o nu är det inte några problem alls. Två 1,5 liters flaskor står fortfarande oöppnade i köket 💪 Ska ge det några veckor till innan jag unnar mig ett glas en fredag eller lördag då jag har en "fri" dag..ett glas iskall Pepsi Max Lime till en skål med chips o så lite dippa..Maaaj gaaaad så jag ska njuta 😌
Har även fått frågan om jag blekt mina tänder men nope, det har jag inte. Att sluta med Pepsin har fler fördelar, som att tänderna blir vita igen..då jag inte dricker kaffe eller vin o endast T ibland så blev det visst tydlig skillnad. Har borstat med aktivt kol tre gånger för att få bort ev missfärgningar o mer behövdes inte.
 
 
 
Har fått frågan om jag märkt någon annan skillnad men nä, det är inte något woohooo jag känner mig pånytt född. Då jag dragit ner på carbsen, dvs socker, mjöl, pasta etc så har jag gått ner 4 kg på en månad (stått still nu när jag fått ha hundkoll 24/7) så har det gett andra effekter. Är inte lika svullen eller samlar på mig vätska o är inte lika "komatrött". Även huden o håret mår bättre..vilket tagit mycket stryk av stressen, alla förluster o förtvivlan.
Däremot har ryggen börjat bråka igen efter två veckor i stillhet. Jag som var på rätt väg efter besöken hos kiropraktorn, nu är snart högkostnadskortet slut o då är det bara att glömma att gå dit. Den tionde ska Tusse till vetten o få sin dom, så innan dess lär det inte bli något knakande. Klippte Jönsson, o satt på golvet då jag inte pallade ut i förrådet o ta in bordet, o det har jag fått betala för i två dagar. Så nu i kväll fick jag inse att jag behövde en oxy för att få lite sömn. I morgon ska jag ta en långprommis o sen lite yoga o se om jag inte kan jaga bort smärtan lite...för på lördag har jag en date med väldigt speciell person o då blir det ju en massa steg i Helsingborg så då kan jag inte ha en helt fakkad rygg. 
 
Nä nu känner jag att oxy kickar in o då är det dax att sluta skriva, annars flummar jag i väg o då vet man aldrig vad som hamnar på denna sidan 😏🤣
 
Pöss!!😙
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0