Helt trött i huvudet

på grund av en förkylning där rösten är konstig, halsen gör ont, o näsan börjar proppa igen..som krydda på moset så slänger vi in lite feber....o allt detta göra att fibron bara woooofuckinghooooo 😡
 
I lördags hängde jag med mitt fd bonusbarn o vi skrattade o fjantade o hade oss, som vanligt. Vi åkte först hem o gjorde hundarna tokiga av glädje. Trodde Tusses svans skulla falla av o Jönsson slutade inte glädjeskälla på säkert fem minuter. Efter det skulle vi ta tåget till stan, köpte biljett men insåg att vi sett fel på tabellen. Så istället för att sitta o vänta tog vi bussen...vi var helt ensamma o hade inte en aning om vilket håll bussen skulle ta in till stan. Det var en upplevelse i alla fall 😆
Väl inne i stan gick vi till Max o krängde burgare. Bägge tog bacon cheese meal o jag som inte ätit så stor burgare på länge blev packmätt. Efter det så gick vi o handlade en påse godis som vi delade med...ja godis får man alltid plats med. Sedant tåget hem till hundarna o så tog vi o rastade dom, gav dom mat o kelade lite innan vi tog bilen in till stan igen. Vi hängde på knutan i 20 min tills tåget skulle gå. L hade tåget o vi hade turen att få en nyrenoverad vagn o åkte första klass. Så funkade inte pisen o en station kom vi innan man fick göra reset på hela tåget. Så äntligen bar det av igen o när vi kom till W station så hade en tant blivit dålig på tåget, hon skulle av på samma som oss, så vi fick hjälpa henne över till andra sidan o in i väntrummet. Där satt hon sedan o väntade på sin bror om skulle hämta henne. W åkte hem med sin skjuts o jag satt kvar o väntade på mitt tåg tillbaka hem. Senare på kvällen åkte jag in o hämtade L o hade odågorna med mig.
 
 
Första klass
 
 
 Väntar på tåg
 
Helsingborg 
 
 
Söndagen gick i slappandets tecken men jag hann med att göra en äppelpaj. Då L o S hade ett 48 timmas tjafs
på messenger (sms orsakar så många onödiga missförstång) så fick jag tillslut nog. Kommenderade hit honom o packade hennes väska, ritade karta vart han skulle hämta henne o sa att jag inte vill se henne är förrän på måndag em. Sort it out lixom..vilket dom gjorde. S trodde inte det skulle gå så han lovade att vi skulle få ett fett julbord om jag hade rätt att detta var grejen att göra. Så hej feta julbord here we come 🤘😂
 
 Pajfan med äpple
 
 
När jag vaknade i morse var rösten konstig o Simon fick för sig att jag lät som om jag kom från Stockholm...🤔 vad nu rösten har med dialekt o göra vet jag inte riktigt. Dock gjorde vi en liten film som nu ligger på instagram o jag är numera från Stockholm 🙃🤣
 
I morgon drar L ut på hajk hahahahaha, nä hon ska ut o vandra i ett o ett halvt dygn. För att öva inför kommande vandringar som är upp åt en vecka långa. Tydligen har man gympa två ggr/vecka, är ute o vandrar, paddlar kanot o har musiklektioner för att bli fritidsledare..Det hade inte L räknat med o inget av det är något som hon direkt sysslar med i vanliga fall 😅 Hysteriskt kul tycker jag varje gång hon gnäller...vilket är varje kväll innan gympadagen. Vad ska man ha vänner till om inte för att utsätta en för mobbing o fniss?😜
Så detta innebär att Simon o jag ska vara ensamma hemma o vi har redan gjort en plan..han ska ju till skolan på fredag så för att kunna genomföra denna planen så får vi ändra på alla tider. Så planen är att vi ska var i säng redan vid halv åtta på kvällen för att kunna ligga o kolla på en film o mysa. Vi ska äta god mat, ha lite gotte, sedan borsta tänder, på med pyjamas o så är det filmtajm..o ändå kommer han att somna i vanlig tid o upp igen vid sju. Jepp, jag går oxå upp vid sju..alltid veckan han är här så går jag upp vid den tiden. Jobbar L så är det jag som väcker, gör frulle, se till att kläder kommer på o att Simon kommer till skolan. Nu när det pluggas så ser jag till att han äter upp sin frulle, får på kläder o att han kommer iväg. Väckandet o själva fix av frulle hinner L innan hon drar.
Helgen v44 ska jag till den blå planeten med W o vi ser bägge fram emot det som fasen. Vi ska ta tåget ner o över till kastrup, hänga på blå P, käka pölsor o sedan åka hem med tåget..vi kanske tar tåget upp till båtarna o så båten tillbaka hem..men vi har inte bestämt ännu. Sedan är det ju halloween o då blir det ju lördagsmys.. Fast han kommer redan på fredagen o då har vi bestämt att vi ska äta tacos, för vad vore en fredag utan tacos 😱
 
Bis bald!!!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0