Jepp..

Då var det klart med timmisjobbet. Ska hämta uniformen på torsdag o skriva på anhörigpapper etc. Ska gå från heltidssjukad till 75% o har läkarbesök för att ordna den sjukskrivingen runt den sista november.
Min läkarundersökning är fortfarande okay dock måste jag göra HRL Brand då den gjordes 2012 sista gången.
Att gå o vänta på att samverkan ska komma igång är själadödande så det var ju bara att ta tag i det själv. Nu får jag i alla fall betalt dom 25% jag jobbar. Win win lixom 😄. Sedan får vi se vad som händer nästa år. Går allt som jag vill så woohoo, gör det inte det så kommer jag att försöka öka på mitt timmis till i alla fall 50% o sedan får vi se. Dock är saker igång o det enda som oroar mig är hundarna..men jag o L kommer att försöka lösa det när vi jobbar olika, har två till som kanske kan hjälpa till o så hoppas jag att deras husse nu steppar in när det verkligen krisar. Ska försöka se till så det i så fall blir när han har W så får alla ut något av det.
 
Har en sak på gång på fredag o jag börjar känna av nerverna 😂 Har bett någon om hjälp men det verkar inte som om det kommer någon, så jag får reda ut saken som den kommer. Inte mycket att göra åt helt enkelt.
Så fick L igång julkänslan o skulle börja pynta...helt okay så länge hon inte tror att något sådant ska komma in i mitt rum. Det åkte fram julgardiner, en jävla massa tomtar, julljus, krubba, snöglobståg, en liten stad med ett pyttetåg som åker runt runt o så detta jultåg..
 
Som om inte det var nog så åkte givetvis granjäveln upp oxå..i mitten av november. Jag har en känsla av att allt juligt inte kommer att försvinna förrän det närmar sig mars 🙄 eller maj typ....
 
 
 Här har vi då skuggorna...vart man än går o så vänder sig om så är dom där...gloendes o redo att följa med. Just på den här bilden var jag på väg till toan...o givetvis skulle dom med in...även om det tar 30 sekunder..o så sitter dom där o tittar på en medan man kissar. Jag misstänker att det är för att det ska vara rättvist..jag glor på dom när dom kissar o då ska dom glo på mig..eller så tror dom att jag ska försvinna bara poooooffff så där, när jag stänger dörren till toaletten. Då Tusse är i en orolig period o skäller åt alla ljud han har så får han ha antiskall halsbandet under den tiden på dagen då det är mest liv o rörelse på gatan o hos grannarna.
 
Jag som inte brukar vara frusen av mig, utan tvärt om, fryser faktiskt lite om kvällarna. Hyresvärden har inte satt igång värmen. Elementen vridna på fullt men det är fjuttvärme så allt känns fuktigt. På med tjocka tröjor o så drar man igång teven, imacen o ljus o så blir det i alla fall lite varmare. På nätternna har jag ju två små element som sover under mitt täcke, ibland blir det nästan för varmt 🤣 men då kan man ju hänga ut ett ben 🙃
 
 
 
 
Ska bli skoj att ut o åka igen, speciellt då det blir lite andra sträckor o ibland ganska lågt bort. Känner mig lite taggad faktiskt. Kanske är allt på väg att vända... Kan säga att tiden September -17 till November-18 är den värsta tiden i mitt liv. Jag hoppas att jag aldrig mer få uppleva ett sådant år, o jag kommer att jobba hårt för att det inte ska upprepa sig. Nu ska jag jobba på att ta tillbaka mitt liv, resa mig starkare än innan, hitta mig igen för.... without me I am nothing!
 
Pöss!!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0