Börjat säga hej då till stan

Så jag har börjat säga hejdå till stan. Tänker inte komma tillbaka o bo här för det här var sista gången. Denna vackra stad har gett mig en massa underbara minnen...ungdomsåren..festerna..männen...vännerna man fått för livet. Dock finns det oxå försluster som alltid, tyvärr så blev denna flytten hit inte vad den skulle bli o det slutade med att jag inte kan stanna kvar. Till slut kommer alltid droppen som får allt att svämma över..o när man redan går på knäna o får facesparkar gång på gång så brister det till slut. Så här om kvällen så började jag min vandring runt staun (så säger man stan här) o började säga mitt hej då. Så det kommer att bli en hel del bilder i mina avskedsinlägg.
I övrigt så har jag ett fett skov o sjuk pollenallergi så i två dagar har jag legat däckad med gräslig värk o feber. När kroppen blir svag så svajar allt o allt tvivel flödar in igen. Ska inte gå in på den obefintliga ekonomin men det är extremt jobbigt att ha 680kr att leva på till den 27. Måste till läkaren igen o där går 150 kr men som tur är så har hundarna mat så dom klarar sig. Så istället för att ligga o oroa mig o känna att det aldrig kommre att gå min väg, verkar inte bli någon förändring på det området heller, så har jag netflixat o viaplayat. Har ni inte sett serien Happy! så gör det 😂 Sjukt skruvad serie men åh så bra..där är massa blod, mord, slagsmål, kidnappat barn, maffian, svart humor o en lila enhörning.. jepp en lila fluffig enhörning 😂 Har även lagt en massa pussel o tagit bilder på anledningen till att jag försöker ta mig ur mitt svarta hål..mina gosiga hundar. Så här kommer helgen i bildformat. Så vi börjar med hundarna 💜
      
  
 
Så min början av mitt farväl till staun
 
Här bodde xtra pappa janne         Klockstapeln, vårt orienteringsmärke när man var lite på lyset.   
   
 
          Vakten där många vpl o kadetter passerat                                                    Marinbasen
              
 
Första lyan i stan o som hade egen ingång o låg bakom residenset
   
 
Residenset där landshövdingen bor                                      Bastionen där det förr var konserter på sommaren
   
 
 
Stumholmen där beachen finns för oss i stan.
   
 
Vad vore en örlogsbas stad utan sin orkester
 
 
Hela centrala Karlskrona, dvs ön Trossö, är ritad med linjal. Hade det inte funnits backar hade man kunnat se från ena sidan av ön till den andra.. minus några kyrkor o annat som är lite i vägen 😉
  
 
Kommer att bli en sväng till då jag bara klarat av ena sidan av ön, så fler minnen kommer att läggas upp så småningom. Karlskrona är en fantastiskt vacker stad, så vacker att det ibland gör ont. När det dock gör ont av fel anledningar är det dax att ta sig vidare. Byter östkusten mot västkusten, i alla fall för ett tag o sedan får jag se. Det enda jag vet är att jag behöver ha havet nära..i alla fall så man känner havet i luften.
 
 
 
 
 
I'm only water, said the drop.
                                               
                                                    You're shining answered the sun.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0