Äntligen på plats

Så då var vi äntligen helt på plats. Vilket jäkla slit det blev i slutänden, o allt på grund av en dörr som var låst. Det var så här att jag skulle ha en massa saker i ett förråd jag fixat, i ett hus rätt över gården där min gamla lägenhet finns. Detta då jag bara hyr ut min i andra hand i ett år. Så då jag är ensam, inte bör lyfta o får skov om jag tar i för mycket o för länge,  så tänkte jag köra ner allt lite varje dag med en säcka kärra. Visst att det blev lite bärande ner för två trappor men lite itaget o det skulle vara okay. Så hade jag ca 6 mindre kartonger, en säck, en tavla o det skulle bli typ fem vändor kvar att klara av. Tånkte köra ner två vändor det sista jag gjorde på fredagskvällen o  de sista tre när jag hade flytthjälp på lördagen. Då kunde jag på söndagen träffa tjejen som ska bo där o göra allt klart. Körde ner första vändan på fredagen o då var plötsligt dörren till källargången stängd..o min nyckel passade inte där. Så att göra en lång story kort så kom skiten inte ner på fredagen eller lördagen. Jag åkte med E-K tillbaka till karlskrona på lördagen, slaggade hos mamma (eller jag sov två timmar) o åkte sedan tåg till skåne med hundarna på söndagen. Detta innebar att jag på onsdagen fick köra upp igen o asa ner sista skiten, själv, i 30 graders värme o sedan möta upp tjejen o fixa med nycklar o allt. Då jag inte kom in i källaren på fredagen så kände jag inte heller någon panik över att inte ha kartonger till grytor o sånt som skulle med till skåne. På onsdagen hade jag lådor med till detta o lastade in dessa innan jag körde hem igen. Nu så är det äntligen klart med allt o jag kan lägga flytten bakom mig..o allt som hör den till.
Har nästan kommit på plats med allt, behöver dock en sänglåda så jag inte behöver ha någon kartong ouppackad men det får bli en senare fråga. Just idag tömdes det sista jag hade med mig igår o nu känner jag att jag börjar slappna av...vilket innebär att skovet kommer att komma farande som ett brev på posten. Har inte preppat för detta då jag helt enkelt inte haft tid så det här kan bli intressant. Dock inte långt till affären så att hasa mig dit borde ju gå..sedan tog jag med min sprotiga dramat att lasta varorna i 😜 Ja varför ska jag gå o göra skiten värre geom att asa o kånka när det finns enklare sätt att få hem godset 😁
Några saker som jag behövt ha med hit ner ligger ner packade i förrådet...tex flaskorna till sodastreamen..långgafflarna till fonduegrytan men det löser sig nog ändå. Rusta brukar sälja ut flarror för nästan ingenting o fonduegafflar borde ju oxå gå att hitta.
Just nu är jag bara så in i dödens trött i både huvud o kropp, den ena av sömnbrist o den andra av slitigt bärande o lyftande, så det känns som om jag skulle kunna ligga i sängen en vecka o slumra utan problem.
Det jag ska göra närmast är att ta en dusch o sedan netflixa...o njuta över att flyttandet o allt runt om kring är klart.
Hundarna har redan staddat in sig o då xet inte kopplas till denna platsen så lyssnar dom inte heller efter honom..sedan finns det inte något trapphus att lyssna i heller. Det finns inte en doft av xet i detta området heller o det hoppas jag underlättar lite för boysen. Saknaden lär inte bli mindre men väntandet kanske lägger sig, dock har jag sagt att vill han ha dom/träffa dom så är det okay. Skulle aldrig tänka mig att sätta ett barn i kläm (eget eller bonus) så varför skulle jag då göra det mot hundarna. Jag kan ju tycka att när han har sin son kunde han ju ha hundarna så grabben får träffa dom..men som sagt inte min beslut utan det ligger helt på xet. Han vet dock att han kan få ha dom när han vill.
Solen gassar o gassar o gassar o jag önskar det fanns ett snöre så man kunde stänga av skiten lite, göra en regndans så skog o mark fick lite väta..o vi lite svalka. Har ju inte varit mycket för att sola sedan depression o medicinering gjort mig rund, dock satt jag ute på ena balkongen i en timme o solade ansikte o armar. Det blåste o var ganska skönt. Ja det är lite löjligt av mig, speciellt efter som jag inte bryr mig så mycket om storleken vanligt vis. Tror det beror på att jag är blek..konstigt eller?🤔 Så jag borde kanske splasha på lite BUS så jag inte är så blek o sedan ut i solen med "fläsket". Tyvärr har jag dåliga erfarenheter av BUS så.. nja jag vet inte riktigt. Vad jag vet är dock att nu är det duschen o sedan neflix med ett stort glas Pepsi max lime!!
 
Söndagens tågresa var oxå den första någonsin för Jönsson 💜
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0