Lite paus i allt tungt

Nu tycker jag att det är dax att orda om annat än det som är tungt. Mamma, hundar som mår dåligt, jag som mår kasst, skimmade kort o pissig ekonomi.
 
Nu pratar vi tips istället :-) Må bra saker helt enkelt. Jag har varit den som hastat in i duschen, shampoo o balsam, tvål o så ut igen o taaaadaaaaa lixom. Någon gång i bland har jag kanske stått längre men oftast för att böla så ingen (xmannen då) ska höra. Bada däremot har jag kunnat göra länge men då med hela tjoffet så som levande ljus, musik o något att dricka, ja o badoljor o bubblor.
Nu på senaste tiden har jag faktiskt börjat ta längre duschar. Nyttjar skrubbvantar o bra duschcreme..till o med hårda tvålar som är ekologiska o fyllda med sheasmör, cocosolja mm mm. I o med den situationen som är just nu så har jag en extrem inre stress o det visar sig på div sätt. Bla så tappar jag massor med hårstrån, så då tänkte jag att nu får jag botanisera på nätet. Jag försöker att inte tvätta håret så ofta o efter att kollat runt så är det fler som är inne på det där med längre mellan hårtvättarna. Vissa kör WO andra balsam metoden etc etc men jag har nu testat två produkter från samma märke. Har en kvar att testa men avvaktar lite med den.
De två jag nu kör är följande: Nettle shampoo från Maria Åkerberg. Luktar lite åt mentol hållet men helt okay. Fantastiskt härligt lödder, bra för stressad hårbotten o håravfall samt håller håret rent ganska länge. Nu tvättade jag håret efter fyra dagar då jag på den femte dagen tränade i gräslig värme :-) Produkten vann oxå bästa shampoo 2018 i Organic Beauty Awards.
 Efter tvätt o sedan varje dag använder jag den här: Scalp treatment Nettle. Den ska man spraya på hårbotten o massera in o sedan låta vara kvar. Trodde först att det skulle bli "kladdigt" eller stelt i håret då håret torkat men så var inte fallet. Inte ens när man har i det i torrt hår (användas varje dag) känns det stelt o klibbigt.
 
Vill man läsa om produkterna så hittar ni det på den här sidan : www.dermanord.se
 
Så till den tredje produkten som jag inte testat ännu. Det är många som talar sig varm om Kevin Murphys Re.Store. Det som är så bra med K.M produkter är att man kan köpa en lite provflastka för ca 70 kr. I stället för att lägga ut tre-fyra hundralappar på något som sedan kanske inte funkar eller passar så tar man en liten flaska eller två. Den här är meningen att använda istället för shampoo, balsam o inpackning. Dvs många använder bara den här o det typ var 7-10 dag, där emellan sköljer dom bara med vatten eller använder torrshampooliknande produkter. Det jag kan säga om den här produkten hittills är att herre jävlar så gott den luktar 😍 Dock får jag återkomma längre fram gällande hur den fungerar. Sulfat o parabenfri.
 
  
 
Det var det jag hade att tipsa om så här en sen söndagskväll. Nu stängs datorn o lampan släcks för imorgon är det tillbaka till den tunga verkligheten igen. Bägge hundarna har bökat in sig under täcket, vilket jag inte fattar då det är sjukt varmt, så det är lugnt o tyst fram tills dess att klockan ringer...
 
🙉
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0