Hosta

Har nu gått med hosta i en vecka + några dagar..en såndär irriterande hosta som känns som om man har en fjäder i halsen. Givetvis så gör det att man hostar när man minst anar det, mitt i ett ord tex, o då får man ett anfall där man nästan dör 🙄. Tårara strömmar o det går inte att få i sig luft utan det är bara luft som lämnar. Efter en minut där man tror man antingen ska dö eller att ens lungor ska hamna på golvet så försvinner hostan lika plötsligt som den kom. Helt utmattad står man där med rött fejs, värkande lungor o en kliande hals. Dessa anfall dyker givetvis oxå upp ett par gånger under natten o varje gång lämnas man helt slut. Den enda fördelen med dessa anfall är att muskler som inte jobbat på år o dag får sig några rejäla genomkörare, så träningsvärk uppstår men det är inget mot lungsmärtan.
Givetvis så införskaffades det ju inte någon form av hostdämpande..alla vet ju att det går över på en dag eller två 🤔🙄 I morse fick jag inse att den där dagen eller två har passerat för ett tag sedan o gick så till apoteket. Tog en omgång meds o har inte hostat en gång på fyra timmar o nu tänker ni som jag...varför gick jag inte till apoteket tidigare..ja..det är ju något man frågar sig själv varje gång man inser att man slösat tid..eller varit en optimistisk önsketänkare. Nu är i alla fall läget under kontroll o så ska bara lungorna sluta värka o allt är som vanligt.
 
Ska jobba den 25-27 december o det lär bli lite tungt, två pass på raken med en halvtimma emellan o två överligg i Sthlm. Dock av egen fri vilja då pengarna behövs o det är storhelgstillägg. Första rundan "själv" o det är en hel del som jag inte fått någon info eller visning av men det får ju gå som det går. Typ: så här funkar best appen o här fyller du i...jo men hur kommer jag fram till hur jag fyller i?? Tur man inte är helt tappad, ja förutom när det gäller hostan 😝 I Januari blir det mina 40 timmar som planerat o inga galna turer tack o lov. 
 
Snart ska jag bort till morbror o co för lite middag o snack. Dom är så bra på att vara bollplank o då jag har lite planer nästa år så lär det ge mer än god mat. I morgon ska jag göra absolut inte ett skit, ju mindre desto bättre o på julafton kommer S en sväng o vi ska kolla Kalle o käka lite. Hon har inte heller några planer så vi bestämde oss för att glo på teve ihop istället 🙃. Jobbar nyårsdagen så nyårsafton lär inte innehålla något extravagant utsvävande.
 
Ja jag ser fram emot nästa år då det fan inte kan bli värre än detta som varit. September 2017 till November 2018 har varit värsta året någonsin. Om allt går som det är tänkt o som jag hoppas så kommer jag att komma tillbaka till mig igen, starkare än innan o upp ur mitt hål. Sedan får jag vara on my toes så jag inte trillar tillbaka. Jobb o ev skola lär göra en hel del..att sedan någon ser ut att gå åt andra hållet är karma 😆 Då ekonomin vänder så blir det även att skaffa gymkort o jag tänkte 24/7 då det funkar på alla ställen i hela Sverige, så vart jag än hamnar så kan jag träna. Så när första lönen kommer i januari så ska jag ta mig in till stan o köra igång den biten.
 
Nu ska jag dock rasta hundar o fixa lite innan det är dax att ta sig bort till grannbyn för lite mat o familj. Odjuren gillade att det kommit lite vitt. Jönsson som älskar snö trodde han skulle får rulla sig men där fick han tji..hade ingen lust att behöva bada bort lera på honom.
 
  
 
 
  
 
 
🐒
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0