Taadaaa!

Så då kör jag lite jidder offentligt 👏
Kommer att skriva om saker som händer o saker som dyker upp i media o allt annat tokigt som min hjärna fnular till helt på egen hand.
Här filtreras så lite som möjligt men names will be changed to protect the innocent..vill ju inte bli anmäld eller annat 😝
Jag är enligt mitt födelseår gammal men jag har insett att ålder bara är en siffra, även om jag inte riktigt får kroppen att hänga med på det, till min stora frustration.
Innan månaden är till ända så är jag skild o jag kommer säkert att dra upp saker om o från äktenskapet, men kommer inte att kasta paj på den otrogna..hmmm..vill inte förolämpa något djur😱... det otrogna fanskapet (även om det hade varit sjukt najs o han förtjänar det). 
Har inga barn men två hundar från ovannämnda äktenskap, fast dom är ju lite som mina barn o dom går först.
Går hemma sjukskriven, men det är så tradigt så där kommer jag bara att nämna ev problem det kan medföra, som tex den fantastiska ekonomin man har 🙄
Vägde 105 kg för fyra månader sedan o är nu nere på 94 kg o det är en evinnerlig kamp mellan ena sidan förståndet/känslorna/hälsan o andra sidan Socker/kolhydater/lättja. Kampen om vikten lär bli lång o frustrerande men jag är ganska envis. Vikten har inte med att jag ska leva upp till något skevt ideal, utan för att mina leder (som jag slitit ut i förtid) ska hänga med mig ett tag till. Man kan ju tycka att det är en motivation om något....men inte just nu.. för givetvis så lider jag av depression ovanpå allt.. Ja, det är en lång historia som kanske vecklar ut sig med tiden. 
Mina största förluster i livet är min mormor, min pappa, min styvpappa (den sista o längst varande), min vän Artiffany, min första o älskade hund Hippe o min man (inte den han är nu utan den jag förälskade mig i) 
Jag bor i en etta på ca 50 kvadrat o lät min snart fd man ta det mesta av möblerna. Möbler (märk den smidiga övergången) är något som jag gillar att fixa till på olika vis, o det kommer att komma bilder på det..ja o på allt annat som händer o sker..o ibland total ointressanta saker som jag finner humoristiskt eller dråpligt fnissigt. Bilder på hundarna, Jönsson o Tusse, kommer att dyka upp o givetvis egobilder för att boosta självkänslan i skilmässans tsunami. 
Jag är utbildad inom hotell o restaurang management i schweiz o så en liten sväng till Florida. Mellan maj 2007- augusti 2015 jobbade inom järnvägen, o efter det så har jag gått sjuksskriven (dödens döden) Har insett att jag inte kan stanna här för här finns inte jobb, så jag kommer att försöka röra på mig så fort det går. Vill inte till Malmö även om det är min födelsestad, har bott i helsingborg o trivs men där finns inte så mycket jobb, Stockholm kan jag tänka mig men där är det svårt med bostad, Göteborg där finns det jobb o är lite lättare med att få en lägenhet. Sedan finns resten av Sverige men jag måste ha ett jobb o det måste finnas ett hundrastningsföretag..vi får se helt enkelt vart det bär hän o det finns många ställen jag skulle kunna tänka mig att bo på 😍 Helst vill jag tillbaka till järnvägen o det finns vissa jobb men det är i städer jag inte känner en käft, det gör mig inte något att inte känna någon, men är det överliggningar så måste jag har hjälp med barn..sorry hundpassning 😂 Det hade varit lättare om jag o min snart fd man hade kunnat dela på hundarna då han jobbar en vecka o är ledig en vecka. Man hade kunnat mötas upp o hämta o lämna o på så vis inte vara jätteberoende om vart man bor (han flyttade hem till Sthlm men jobbar just nu i Göteborg)
Så mitt liv är just nu som att stå i en godisbutik med bara goda godisar, inlåsta bakom plexiglas, o inte riktigt hur man ska komma åt dom eller vart man ska börja. Inte fan har jag tillgång till slägga eller liknande, så det kommer att krävas list 🤔
Hittils har det ju varit en jäkligt bumpy ride o det lär ju inte ändras, även om en räkmacka hade varit super för ett litet tag. Så det är väl bara att buckle up för fortsatt knölig väg, vinglig, med detours, tafikstockning o idioter till medtrafikanter..en sak är dock säker med livet...tillslut så dör man.. hur vet man inte (om man inte har planerat sin avfärd) o inte fasen vet man hur resan dit blir. Allt man vet att förr eller senare så dör man 💩
Så, det var första inlägget o så får vi se vart det bär hän i denna ihopsnickrade flumriden.
 
🙈
 
 
 
Jönsson
 
 
Tusse
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gothammar.blogg.se

Livets upp o ner o allt skit där emellan, på både gott o ont.

RSS 2.0